Liseler arası müsabakalara katılan sporcu öğrencilerin saldırganlık durumlarının araştırılması (Zonguldak -kozlu örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı okullar arası spor müsabakalarına katılan öğrencilerin saldırganlık durumlarının çeşitli boyutlarıyla ele alarak ortaya koymaktır.Çalışmaya Kozlu'da 2013 -2014 yılları arasında okullar arası spor müsabakalarına katılan 3 liseden tesadüfi küme örneklemi yöntemine göre seçilmiş 400 sporcu katıldı. Veri toplama arcı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ve İpek İlter ( Kiper ) tarafından geliştirilen Saldırganlık envanteri kullanıldı. Verilerin dağılımları belirlemek amacıyla ilk olarak normallik testi (Kolmogorow- Smirnov D test) yapıldı. Yapılan normallik testi sonucunda verilerin normal dağılıma sahip olduğu görüldü. Çalışmaya katılan sporcuların dağılımları ve yüzdeleri tanımlayıcı istatistik (Descriptive Statistics) ile belirlendi. Sporcuların cinsiyet, yaşadığı çevre (2 grup) ve spor yapma yılı (2 grup) değişkenlerine göre saldırganlık durumlarının karşılaştırılmasında α=0.05 anlamlılık düzeyinde bağımsız örneklem T Testi (Independent Sample T Test) uygulandı. Aile gelir düzeyine (5 grup) göre ise saldırganlık durumlarının karşılaştırılmasında α=0.05 anlamlılık düzeyinde Tek Yönlü Varyans Analizi (One Way Anova) uygulandı. Anlamlı bulunan gruplar arası farklılıklar için ikinci seviye testi olan Tukey HSD kullanıldı.Elde edilen bulgular sonucunda spor yapma yılı, yaşadığı çevre ve gelir düzeyine göre anlamlı farklılıklar elde edilmiştir.Spor yapma yılı ve yaşadığı çevre tüm alt boyutlarda anlamlı farklılıklar elde edilirken, aile gelir düzeyine göre sadece edilgen saldırganlık alt boyutunda anlamlı farklılık bulundu.Sonuç olarak bakıldığında 5 yıl ve üstü spor yapanların 4 yıl ve altı spor yapanlardan, ilçede yaşayanların ilde yaşayanlardan genel anlamda daha saldırgan olduğu, aile gelir düzeyine göre ise gelir arttıkça saldırganlığın arttığı bulundu.Anahtar Kelimeler: Spor, Ergenlik, Lise, saldırganlık The aim of this study is to put forward considering the status of various aspects of aggression of students participating to interscholastic sport competitions. The four hundred athletes who are selected according to random cluster sampling method from three high schools participating interscholastic sport competitions between 2013 -2014 years participated in the study. The personal information form and the aggression inventory were used as data collection tool. While the personal information form was developed by user, the aggression inventory was developed by İpek İlter ( Kiper ). Firstly, normality test (Kolmogorow- Smirnov D test) was performed to determine the distribution of the data. At the results of normality test, it was seen that data have normal distribution. The distribution and percentages of the athletes who participated in the study were determined with descriptive statistics. When compared aggression conditions according to the variables gender, living environment (two group) and doing sports year (two group) of the athletes, Independent Sample T Test was applied in significance level (α=0.05). When compared aggression conditions according to the family income level (five group), One Way Anova was applied in significance level (α=0.05). The second level test (Tukey HSD) was used for differences between the groups with significant.At the result of obtained findings, the significant differences according to doing sports year, living environment and income levels were obtained. While doing sports year and living environment were presented the significant differences in all subscales, the significant difference was found only in passive aggression subscale according to family income level. As a result of, five years and older who athletes have offensive more than four years and younger who athletes. The athletes living in town have offensive more than the athletes living in province, and it was found that the aggression has increased with increasing income according to family income level.Keywords: Sport, Adolescence, High School, aggression
Collections