Okul öncesi 60-72 aylık çocukların temel motor beceri gelişiminde eğitsel oyunların etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada mevcut müfredat kapsamındaki uygulamalara ek olarak 8, 10, 12 hafta boyunca uygulanacak eğitsel oyunlardan oluşturulmuş programın temel motor beceriler üzerine etkisi ve eğitim süresinin temel motor becerilerinin kalıcılık düzeyine etkisi araştırılmıştır. Çalışma ve kontrol grupları, 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılında Merkez Zübeyde Hanım Anaokulu ve Merkez TOKİ Anaokulu 60-72 ay yaş grubundaki çocuklardan oluşturulmuştur. Çalışmaya 110 çocuk katılmıştır. Çalışma gruplarına 8, 10 ve 12 hafta boyunca çalışma uygulanmıştır. Program, çalışma gruplarına haftada 3'er gün ve 40' ar dakika uygulanmıştır. Ölçüm aracı olarak Bruininks-Oseretsky Motor Yeterlilik Testi ikinci sürümünün (BOT-2) kısa formu kullanılmıştır. Çalışma sürecinin öncesi, sonrası ve çalışma periyodunun sonunda verilen 8 haftalık aradan sonra kalıcılık ölçümleri alınmıştır. İstatistiki yöntem olarak çocukların Bruininks-Oseretsky Motor Yeterlilik Testi ilk ölçümlerinden elde edilen verilere Shapiro Wilk normallik testi uygulandı. Normallik testinden sonra, çalışma gruplarına uygulanan program ve çalışma süresine bağlı olarak temel motor gelişim düzeyleri arasında bir fark olup olmadığını belirlemek için α= 0.05 anlamlılık düzeyinde tekrarlı ölçümler varyans analizi (Repeated MeasureAnova) testiuygulanmıştır. Gruplar arasında, ölçümler arasında ve grupların ölçümleri arasındaki farkı belirlemede ikinci seviye testi olarak Tukey's (HSD) testi uygulanmıştır. Elde edilen test sonuçlarına göre, Normallik testi sonuçları değerlendirildiğinde grupların homojen (p˃0.05) bir yapıya sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Bruininks Oseretsky Motor Yeterlilik Testinin hem tüm alt testleri (İnce Motor Beceri Hassaslığı, İnce Motor Beceri Bütünlüğü, El Hüneri, El Kol Koordinasyonu, Çift Yönlü Koordinasyon, Denge, KoşuHızı, Çeviklik ve Güç) hem de `Toplam Motor Bileşik` değerlerine göre çalışma grupları ile kontrol grubu arasında istatistiksel açıdan (p<0.05) önemli bir farklılık olduğu ortaya çıkmıştır. Aynı şekilde, ölçümler arasında da (p<0.05) istatistiksel açıdan önemli bir fark olduğu tespit edilmiştir. Kontrol grubunun ölçümleri arasındaistatistikselaçıdan (p˃0.05) önemli bir fark yokken; çalışma gruplarının ölçümleri arasında ise istatistiksel açıdan (p<0.05) önemli bir fark olduğu tespit edilmiştir.Sonuç olarak, elde edilen verilere göre, uygulanmış olan çalışma programı ve çalışma süresi temel motor beceri düzeylerini ve kalıcılık düzeylerini olumlu etkilemektedir. Temel hareketler döneminde yapılacak doğru yoğunluk ve süredeki çalışmalar bireyin temel becerilerde ustalık düzeyine ulaşmasını olumlu etkileyecektir. In addition to the application of the present curriculum, in this study the effect of the program, that consist educational games, on basic motor skills for 8, 10, 12 weeks and the effect on the stability of the level of basic motor skills of the training period were investigated. The working and control groups were created from Merkez Zübeyde Hanım Preschool and Merkez TOKİ Preschool, children in the age group 60-72 months, in the academic year of 2013-2014.110 children participated in the study. The working group was applied exercise for 8, 10 and 12 weeks. Program was performed to working groups for 3 days a week for 40 minutes. Bruininks-OseretskyTest of Motor Proficiency second edition (Bot-2) short form was used for measurement tool. Measurements were taken before and after the study period and stability measurements were taken after retention time for 8 weeks. Shapiro Wilk normality test was applied to data obtained from the first measurement of Bruininks-OseretskyTest of Motor Proficiency. After the normality test, Repeated Measure ANOVA test was performed (α= 0.05).The differences of between groups, measurements and group cross measurement were evaluated with Tukey's (HSD). When the normality test results were evaluated, it were seen that the groups were homogeneous (p˃0.05). According to Bruininks-OseretskyTest of Motor Proficiency both subtests (Fine Motor Skills Sensitivity, Fine Motor Skills Integrity, Hand trick, Hand Arm Coordination, Two-Way Coordination, Balance, Running Speed, AgilityandStrength) and the `Total Motor Compound`, there were statistical significance (p <0.05)between control and working group results. Likewise, there were found a significant statistical difference between measurements (p<0.05).While there were no statistical difference between the control group (p˃0.05), the statistical significance between the measurements of the working group (p<0.05) were found to be significant.As a result, according to the data obtained, the working program and hours were positively affected basic motor skill and stability levels. When the correct intensity and duration were applied at children basic movement period, it has a positive impact on levels of mastery of basic skills.
Collections