Beden eğitimi ile diğer öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik özyeterliliklerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü ve diğer bölümlerde öğrenim gören öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik yeterlik algısı düzeylerini belirlemek, bu yeterlik algılarının; öğretmen adaylarının kişisel bilgilerinden elde edilen bağımsız değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını karşılaştırarak ortaya koymaktır. Beden eğitimi öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik yeterlik algılarının yüksek olması eğitim açısından oldukça önemlidir. Çalışmaya, 175'i beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde olmak üzere farklı bölümlerde öğrenim gören toplam 904 öğretmen adayı gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak;'Aday Öğretmenin Kendine İlişkin Yeterlik Algısı Ölçeği'kullanılmıştır. Araştırma sonucunda beden eğitimi öğretmeni adaylarının öz yeterlik algılarının diğer eğitim fakültesi öğrencilerinden yüksek olduğu ve Öğretmen adaylarının, öğretmenlik mesleğine yönelik öz yeterlik algıları cinsiyet değişkenine göre farklılaştığı görülmüştür; Ayrıca ölçekten elde edilen puanlar arasındaki korelasyon katsayısı da hem tüm öğretmen adayları hem de beden eğitimi öğretmeni adayları için anlamlı bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Beden eğitimi, Öğretmen adayı, Öğretmenlik mesleği, Öz yeterlilikler, Farklı değişkenler. Aim of this research is to identify the self-efficacy perception levels of teacher candidates studying at department of Physical Education and Sport and other teaching departments towards teaching profession, to present whether these the self-efficacy perceptions differ or not depending on independent variables acquired from the personal information of the candidates. It is important that Physical Education teacher candidates have high levels of self-efficacy perception on teaching profession. A total of 904 teacher candidates 175 of whom are studying at department of Physical Education and Sport participated into the research voluntarily.`The Self-efficacy Perception Scale of Teacher Candidates towards Themselves` is used in the research. It is seen that Physical Education teacher candidates have higher levels of self-efficacy perception than other teacher candidates and that self-efficacy perceptions on teaching profession differ depending on gender variable. Also, it is found out that the correlation coefficient between scores obtained in the scale is meaningful both for Physical Education teacher candidates and other teacher candidates.Keywords: Physical Education, Teacher candidates, Teaching profession, Self-sufficiency, Different variables.
Collections