Bilecik İlinde bulunan 7-12. sınıf öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutum ve davranışlarının değerler eğitimi açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; 7., 8., 9., 10., 11. ve 12. Sınıf öğrencilerinin beden eğitimi dersindeki değer yönelimlerinin belirlenmesidir. Araştırmanın örneklemini, Bilecik Merkez ve Taşra ilçelerinde bulunan, lise ve ortaokul düzeyinde öğrenim gören 7., 8., 9., 10., 11. ve 12. Sınıf öğrencileri arasından, lise düzeyinde öğrenim gören 12269 öğrenci içerisinden 506 ve ortaokul düzeyinde öğrenim gören 5642 öğrenci içerisinden 506 öğrenci rastgele örnekleme tekniği kullanılarak araştırma örneklemi belirlenmiştir. Araştırmada; Yıldız ve Güven (2013) tarafından geliştirilen,`Beden Eğitimi Dersi Öğrenci Değer Yönelimi Ölçeği` kullanılmıştır. Beden Eğitimi Dersi Değer Yönelimi Ölçeği;`Sportif Erdem`, `Dayanışma`, `Özgüven`, `Duyarlı Olma`, `Sorumluluk` ve `Millî Kültür`olmak üzere toplam altı boyut ve 28 maddeden oluşmaktadır. Geçerlik ve güvenirlik çalışmasında güvenirlik katsayısı α=91,912 iken yapmış olduğumuz çalışmada da güvenrilik katsayısı α=91,915 bulunmuştur. Araştırmadan elde edilen verilerin değerlendirilmesinde Mann Whitney U ve Kruskall Wallis H testleri sonuçların normal bir dağılıma sahip olmaması nedeni ile kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; 7., 8., 9., 10., 11. ve 12. Sınıf öğrencilerinin tüm alt boyutlarda ve değer yönelimlerinde gruplar arasında anlamlı düzeyde farklılıklar tespit edilmiştir. Bu çalışma ile Bilecik ili merkez ve taşra ilçelerinde değer yöneliminde beden eğitimi derslerinin etkinliğini tüm alt boyutlarda ortaya koymuştur. Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi ve Spor Dersi, Değer Yönelimi, Öğrenci, Ahlâk, Ahlâk Gelişimi. `The purpose of this study 7th, 8th, 9th, 10th, 11th and 12th grade students to determine their value in the orientation of physical education classes. The sample of the study, found in Bilecik central and provincial towns, attending high school and middle school level, 7th, 8th, 9th, 10th, 11th and 12th class of students, the courses 12269 students at the high school level 506 and secondary-level students studying in 5642 students of 506 students study sample were determined using random sampling technique.In the study; Stars and Trust (2013) developed by the `Physical Education Student Value Orientation Inventory` is used. Physical Education Value Orientation Inventory, `Erdem Sports`, `Solidarity`, `confidence`, `To Be Aware`, `responsibility` and `National Culture` consists of six dimensions and 28 items including. Reliability coefficient α = 91,912 the validity and reliability. While the work we have done in internal consistency coefficient α = 91,915 was found. In the evaluation of the data obtained from the survey results Mann-Whitney U and Kruskal Wallis H tests were used because of not having a normal distribution. And the to determine for differencies from goups, Tukey Test was used. Research; 7th, 8th, 9th, 10th, 11th and 12th grade students in the lower size of the subscales significant differences were detected between groups according to variables. In this study, the effectiveness of the provincial district of Bilecik province and the value orientation of physical education classes was seen in all subscales. Keywords: Physical Education and Sport Lesson, Count Orientation, Secondary Education, Moral, Moral Development.
Collections