Orta öğretim düzeyindeki tek ebeveynli sporcu öğrencilerin 12 haftalık sportif etkinliklerinin saldırganlık ve şiddet eğilimi düzeylerine etkilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Varhan, Tek Ebeveynli Orta Öğretim Öğrencilerinin 12 Haftalık Sportif Etkinliklere Katılımının Saldırganlık ve Şiddet Eğilimleri Üzerine Etkisinin Araştırılması. Dumlupınar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi, Kütahya, 2016. Bu çalışmanın amacı, tek ebeveynli orta öğretim öğrencilerinin 12 haftalık sportif etkinlikleri öncesindeki saldırganlık ve şiddet eğilimlerinin, uygulanan sportif etkinlikler sonrası değişip değişmediğinin araştırılmasıdır. Araştırmanın evrenini, 2015-2016 eğitim öğretim yılı içerisinde Afyonkarahisar'da orta öğretimde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise evrenden seçilen 109 tek ebeveynli öğrenciden oluşmaktadır. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak yukarıda belirtilen tek ebeveynli öğrencilerden oluşan örneklem gurubuna eş zamanlı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen `Kişisel Bilgi Formu`, İpek İlter (Kiper) tarafından geliştirilen `Saldırganlık Envanteri` (Kiper 1984), Göka, Bayat ve Türkçapar (1995) tarafından geliştirilen `Şiddet Eğilim Ölçeği` kullanılmıştır. İstatiksel analizlerde; Kolmogorov-Smirnov testi kullanılmıştır. Kolmogorov-Smirnov testi sonucunda, p>0.05 bulunduğu için verilerin çözümlenmesinde, parametrik istatistik tekniklerinden yararlanılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde, çok değişkenli frekans ve yüzde dağılımlarına ilişkin çapraz tablodan (Crostab) yararlanılmıştır. Çalışma öncesi ve çalışma sonrası tek ebeveynli öğrencilerin saldırganlık ve şiddet eğilimi durumların karşılaştırılmasında Eşleştirilmiş Örneklem t Testi kullanılmıştır. Sonuç olarak, tek ebeveynli öğrencilere yaptırılan 12 haftalık sportif etkinlikler sonucunda genel saldırganlık ve şiddet eğilim düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Tek ebeveyn, Öğrenci, Spor, Saldırganlık, Şiddet Varhan, A Study on the Effects of the 12-week Sports Activities done by Single-parent Students in Secondary Schools on the Tendency to Aggression and Violence. Dumlupınar University, Institute of Health Science, Physical Education and Sports Msc Program, Master's degree thesis, Kütahya, 2016. The aim of this study is to research the changes between the tendency to violence and aggression of secondary school single-parent students before 12-week sports activities and their tendency to violence and aggresssion after sports activities. The population of the study constitutes the students in secondary schools in Afyonkarahisar in 2015-2016 educational year. The sample constitutes the 109 single-parent students chosen from the population. In this study, data collection tools are Personal Information Form developed by the researcher, Violence Inventory developed by İpek İlter (Kiper 1984), Violence Tendency Scale developed by Göka, Bayat and Türkçapar (1995), applied to the sample of this study simultaneously. In the statistical analysis, Kolmogorov-Smirnov test is used. As it is found out p>0.05 after this test, parametric statistical tecnhiques are used to analyse the data. To analyze the data and present statistical data, a crosstab displaying multivariate frequency distribution and percent distribution is used. To compare the situations of before-study and after-study, a paired sample t test is used. Finally, it is found out meaningful difference in the levels of tendency to aggression and violence after the 12-week sports activities done by single-parent students. Key words: single parent, student, sports, aggression, violence
Collections