İlköğretim II. kademe öğrencilerinin dordelkoch-test ile motor becerilerinin araştırılması ve NORM veri çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin yaşa ve cinsiyete göre motor beceri düzeylerinin araştırılması ile 11-14 yaş grubu çocuklarının norm verilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. 2014-2015 eğitim öğretim yılında Kütahya il merkezinde bulunan ortaokullarda öğrenim gören 1316 öğrenciden ölçüm alındı. Ölçüm aracı olarak Dordel ve Koch tarafından geliştirilen Dordel-Koch-Test (DKT) uygulandı. Çalışmaya 11 yaşında 251 (139 erkek, 112 kız) öğrenci, 12 yaşında 368 (205 erkek, 163 kız) öğrenci, 13 yaşında 322 (187 erkek, 135 kız) öğrenci ve 14 yaşında 375 (194 erkek, 181 kız) öğrenci katıldı. İstatiksel yöntem olarak öğrencilerin yaş ve cinsiyetlerine göre motor beceri düzeyleri arasında bir fark olup olmadığını belirlemek için α=0.05 anlamlılık düzeyinde çift yönlü varyans (Two Way Anova) testi uygulandı. Yaş grupları ve cinsiyetler arasındaki farkı belirlemede ikinci seviye testi olan Tukey's (HSD) testi uygulandı. Elde edilen test sonuçlarına göre, (Yanlara Sıçrama Testi, Durarak Uzun Atlama Testi, Mekik Testi, Şınav Testi ve 6 Dakika Koşu Testi ) yaş ve cinsiyete göre p<0,05 aralarındaki farkın anlamlı olduğunu gösterdi. Buna karşın Tek Ayak Denge Testi ve Esneklik Testlerinde anlamlı bir farklılığın olmadığı ortaya çıktı. Bu araştırma sonuçlarına göre denge ve esneklik testleri dışında tüm testlerde yaş ve cinsiyete göre farklılıklar olduğunu gösterdi. Yaş arttıkça motor beceri düzeyinde de artış meydana geldiği görülmektedir. Cinsiyete göre farklılıklara baktığında ise Esneklik dışında tüm becerilerde özellikle kuvvet, çabukluk ve dayanıklılık gerektiren becerilerde erkeklerin kızlardan daha iyi değerlere ulaştığı görüldü. Sadece Yanlara Sıçrama testinde (koordinasyon, çabukluk ve bacak kaslarının kuvvette devamlılığı ön planda olan) 11 ve 12 yaş grubunda kızlar erkeklerden daha iyi değerlere ulaştıkları görülmektedir. Bunun sebebi de kızların daha erken olgunlaşmalarından kaynaklandığı düşünülmektedir. Aim of this study is to investigate motor skill levels of secondary school students according to their age and gender and determining the norm data of children at 11-14 age group. Measurements were taken from 1316 secondary school students studying in Kutahya in the 2014-2015 academic year. Dordel-Koch-Test (DKT) developed by Dordel and Koch is used as a measurement tool for the first time in Turkey. 11-years-old 251 (139 boys, 112 girls) student, 12-years-old 368 (205 boys, 163 girls) student, 13-years-old 322 (187 boys, 135 girls) students and 14-years-old 375 (194 boys, 181 girls) student participated in the study. As a statistical method, two-way analysis of variance at α = 0.05 significance level (Two Way ANOVA) was applied to determine whether any differences between motor skill levels of students according to their age and gender. Tukey's (HSD) as a second level test was applied to determine the differences between age groups and genders. According to the obtained test results (Side-to-Side jump test, Standing long jump test, Sit-up test, Push-up test, 6 Minute run test) showed a significant difference between them p <0.05 according to their age and gender. However, it turned out that there were no significant differences in the Single Leg Balance Test and Flexibility Test. According to the study results, except the balance and flexibilty tests it is shown that there is differences in all tests according to age and gender. As age increases motor skill levels shows increase. If we look at the differences by gender except flexibility in all skills, especially strength, quickness and endurance requiring skills it has seen that boys are better than girls. Only in the side-to-side jump test (foregrounded coordination, quickness and the leg muscle strength continuity) girls reached the better values than boys in 11 and 12 age groups, the reason stems from the earlier maturation of girls.
Collections