Beden eğitimi öğretmenlerinin örgütsel farkındalık ve örgütsel güven düzeylerinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ilk ve orta öğretim okullarında görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin örgütsel güven ve örgütsel farkındalık düzeyleri arasındaki ilişkileri belirlemek amaçlanmıştır. Örgütsel güven ile örgütsel farkındalık değişkenlerine ilişkin öğretmen algılarının; cinsiyet, yas, öğrenim durumu, kıdem, bu kurumda çalışma süresi ve yüksek lisans yapma değişkenlerine göre değişip değişmediği saptanmıştır. Araştırmanın evrenini, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Ankara ili Mamak ilçesi Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ilk ve orta öğretim okulları ve bu okullarda görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Mamak ilçesinde görev yapan 190 beden eğitimi öğretmeninden 158'i oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak `Kişisel Bilgi Formu`, `Okullarda Örgütsel Güven Ölçeği`, ve `Okullarda Örgütsel Farkındalık Ölçeği` kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 20.0 programında çözümlenmiştir. İlk ve orta öğretim beden eğitimi öğretmenlerinin örgütsel güven algıları ve okullarda örgütsel farkındalık düzeylerinin belirlenmesinde her iki ölçeğin alt boyutlarından alınan puanların aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri incelenmiştir. Verilerin normallik dağılımını belirlemek için Kolmogorov Smirnov testi yapılmış ve verilerin normal dağıldığı belirlenmiştir. Demografik değişkenlerle örgütsel güven ve örgütsel farkındalık arasındaki ilişkiler belirlenirken ilişkisiz örneklemler t-test, tek yönlü varyans analizi (Anova), Pearson Momentler Çarpım Korelasyon Katsayısı ve regresyon analizleri kullanılmıştır. Yapılan analiz sonuçları p<.05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar şöyledir; Beden eğitimi öğretmenlerinin algıları örgütsel güven ve tüm alt boyutlar ile okullarda örgütsel farkındalık ve alt boyutlarında oldukça katılıyorum düzeyinde bulunmuştur. Cinsiyet değişkenine göre beden eğitimi öğretmenlerinin örgütsel güvene ilişkin algıları yeniliğe açıklık ve iletişim ortamı boyutlarında istatistiksel anlamda manidar fark gösterirken yas ve kıdem değişkenlerine göre beden eğitimi öğretmenlerinin örgütsel güvene ilişkin algıları yöneticiye güven boyutunda istatistiksel anlamda manidar fark göstermiştir. Beden eğitimi öğretmenlerinin örgütsel güvene ilişkin algıları öğrenim durumu, kurumdaki çalışma süresi ve kurumdaki yönetici ile çalışma süresi değişkenlerine göre istatistiksel anlamda manidar fark göstermemiştir. Lisansüstü eğitim yapma değişkenine göre beden eğitimi öğretmenlerinin algıları örgütsel güvenin tüm alt boyutlarında istatistiksel anlamda manidar bulunmuştur. Öğretmen farkındalığı, yönetici farkındalığı ve okullarda örgütsel farkındalık ile örgütsel güven algıları arasında pozitif yönlü anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Regresyon analizi sonucunda yöneticiye güven ve yeniliğe açıklık boyutlarının, öğretmen farkındalığını anlamlı düzeyde yükselttiğini ve yeniliğe açıklık boyutunun, okullarda örgütsel farkındalığı anlamlı düzeyde yükselttiği sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this study, primary and secondary education school physical education teachers who work in organizational trust and organizational awareness is intended to determine the relationships between the levels. Relating to organizational awareness organizational confidence with variable teacher perceptions; gender, mourning, education, seniority, making this institution operating time and graduate's has changed has been identified according to the variable. The research universe, 2016-2017 in the academic year under the Ministry of national education, Ankara province, Mamak County official primary and secondary education schools and teachers in these schools. The sample of the survey in the Mamak district 158 physical education teacher. Research as a tool for data collection `personal information form`, `the scale of Organizational Trust in schools`, and `Organizational Awareness Scale in schools`. The data obtained have been resolved in the program SPSS 20.0. Primary and secondary education of physical education teachers in the schools of organizational trust perceptions and organizational awareness levels are lower in both scale in determining the size of the arithmetic mean and standard deviation value of points received are examined. Demographic variables, relations between organizational awareness organizational trust and determining the unbound samples t-test, one-way analysis of variance (Anova), Pearson Correlation coefficient and regression analysis of the product are used in Moments. The analysis results p < .05 significance level. Research results and the results are as follows; Physical education teachers perceptions of organizational trust and all of its dimensions with dimensions of organizational awareness in schools and at the level of the child has been found quite agree.According to the variable gender physical education teachers perceptions regarding openness and trust in organizational communication environment showing statistically significant difference in the size of mourning and physical education teachers according to their seniority variable organizational trust administrator perceptions regarding trust in size have shown statistically significant differences. Physical education teachers perceptions of organizational trust-related education, the premises at run time, and working with the Manager of the institution according to the duration variable did not show statistically significant difference. Graduate education of physical education teachers according to the variable do the perceptions of organizational trust in all child dimension was found statistically significant. Teacher awareness, organizational awareness in schools administrator awareness and perceptions of organizational trust with positive way meaningful relationships. Regression analysis as a result of the size of the trust and openness to the administrator, the teacher is raising significant awareness and openness
Collections