İlkokul çağındaki çocukların temel motor beceri gelişiminde eğitsel oyunların etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada mevcut milli eğitim ilköğretim müfredatına ilave olarak 12 haftalık eğitsel oyunlardan oluşturulmuş programın temel motor beceri gelişimi üzerine etkisi araştırılmıştır. Çalışma ve kontrol grupları, 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılında Özel Gökkuşağı Bahçeşehir Koleji ve Beylikdüzü Bizimkent İlköğretim okullarında eğitim hayatlarına devam etmekte olan ilköğretim 1., 2. ve 3. sınıftaki çocuklar oluşmaktadır. Örneklem grubu uygun örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Çalışmamıza çalışma grubu 59 ve kontrol grup 59 olmak üzere toplam 118 çocuk katılmıştır. Çalışma gruplarına 12 hafta boyunca eğitsel oyun oynatılmıştır. Bu oyunlar çalışma gruplarına haftada 3'er gün ve 40' ar dakika uygulanmıştır. Ölçüm aracı olarak Bruininks-Oseretsky Motor Yeterlilik Testi ikinci sürümünün (BOT-2) kısa formu kullanılmıştır. Çalışma sürecinin öncesi, sonrası ölçümleri alınmıştır. İstatistiki yöntem olarak çocukların Bruininks-Oseretsky Motor Yeterlilik Testi ölçümlerinden elde edilen veriler SPSS 21.0 paket programı kullanılarak verilerin normal bir dağılıma sahip olup olmadığını belirlemek için Shapiro-Wilk normallik testi uygulandı. Veriler arasında fark olup olmadığını belirlemek için ise α= 0.05 düzeyinde tekrarlı ölçümler varyans analizi (Repeated Measure Anova) testi uygulandı. Ayrıca gruplar arasındaki farklılığı ortaya koymak için (Paried T-Testi) istatistiki analiz uygulandı.Sonuç olarak, çalışmamız verileri ışığında, ilkokul çağındaki çocuklara 12 haftalık süreyle uygulanan eğitsel oyunların temel motor beceri gelişimini olumlu etkilediği tespit edilmiştir. Bu gelişimin daha yüksek düzeyde olabilmesi çalışmalarda yaş, süre, sıklık ve yoğunluk gibi kriterlere dikkat edilmesiyle mümkündür.Anahtar Kelimeler: İlkokul, Temel Motor Beceri, Eğitsel Oyunlar This study investigates the effect of 12-week program consisting of educational games added to the present national education primary school curriculum on basic motor skill development. Study and control groups consist of 1., 2. and 3. grade students receiving education in Private Gökkuşağı Bahçeşehir School and Beylikdüzü Bizimkent Primary School in the school year of 2016-2017. The sampling method of the study is convenience sampling method. 59 children from study groups, 59 from control groups and a total of 118 children participated in our study. Study groups were made play educational games for 12 weeks. These games were applied to study groups for 3 days a week as 40 minutes. Short form of Bruininks-Oseretsky Motor Competence Test-second version (BOT-2) was used as measurement instrument. Measurements were received before and after the study process. As a statistical method, Shapiro-Wilk normalcy test was applied for determining whether or not the data obtained from children's Bruininks-Oseretsky Motor Competence Test measurements showed a normal distribution by using the SPSS 21.0 package software. In order to determine whether there was a difference between the data, a variance analysis (Repeated Measure Anova) test was applied at the level of α= 0.05. Besides, (Paired T-Test) statistical analysis was applied for revealing the difference between groups. As a consequence; in the light of study data, it was determined that 12-week educational games applied to primary school children positively affected their basic motor skill development. This development could be increased through paying attention to criteria like age, duration, frequency and intensity in studies. Keywords: Primary School, Basic Motor Skill, Educational Games
Collections