Spor eğitimi veren fakülteler ve yüksekokullarda öğrenim gören öğrencilerin basketbola karşı tutumlarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Alkaç, E.Spor Eğitimi Veren Fakülteler ve Yüksekokullarda Öğrenim Gören Öğrencilerin Basketbola Karşı Tutumlarının Değerlendirilmesi. Dumlupınar Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Kütahya, 2017. Bu çalışmanın amacı, spor eğitimi veren fakülteler ve yüksekokullarda öğrenim gören öğrencilerin, çeşitli değişkenlere göre basketbola karşı tutumlarınındeğerlendirilmesidir. Aynı zamanda üniversiteler arası karşılaştırma yaparak, bu kurumlardaki öğrencilerin basketbol tutumlarını çeşitli boyutlarıyla ortaya koymaktır.Araştırmaya 2015-2016 eğitim öğretim yılında, Marmara,İçAnadolu,Akdeniz,Karadeniz ve Ege bölgelerinde Spor Eğitimi veren Fakülte ve Yüksekokullardan, Dumlupınar Üniversitesi, KocaeliÜniversitesi,AnadoluÜniversitesi,MersinÜniversitesi ve Gaziosmanpaşa Üniversitesi'ndenuygun örnekleme metodu ile seçilen ve çalışmada gönüllü olarak yer alan 502 öğrenci katılmıştır. Veri toplama aracı araştırmacılar tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ile Erman Öncü,Bülent Gürbüz ve H.MehmetTunçkol tarafından geliştirilen, 2006 yılında geçerliği ve güvenirliği yapılan `Basketbol Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Verilerin dağılımlarıyla ilgili öncelikli olarak normallik testi olan Kolmogorow-Smirnov testi yapılmıştır ve verilerin non-parametrik yapıyı desteklediği ortaya çıkmıştır. Katılımcı öğrencilerin Basketbol Tutum Ölçeği alt boyutlarına ilişkin, üniversitelerine ve bölümlerine göre tutum düzeyleri arasında önemli bir fark olup olmadığını araştırmak için, p= 0.05 anlamlılık düzeyinde Kruskal-Wallis testi, cinsiyetlerine göre ise Mann Whitney-U testi uygulandı.Yapılan analizlerin sonucunda meydana çıkan bulgular katılımcıların, cinsiyet, spor branşı yaş ve refah düzeyi durumlarına göre basketbol tutum düzeylerinde anlamlı bir farklılık olduğu görünmezken, okudukları bölümler ve sınıflarına göre değer alt boyutunda, spor yapma durumlarına göre ise sadece eylem alt boyutunda anlamlı farklılıklar var olduğunu göstermiştir. Alkaç, E. Assessment of Students' Attitudes At SportEducationFacultyAndCollegeAgainstBasketball. Dumlupınar University, Institute of HealthSciences, Department of PhysicalEducationandSport, Master Thesis, Kütahya, 2017.Theaim of thestudy is toevaluatethebasketballattitudesaccordingtovariousvariables of students in SportEducationFacultyAndCollege. At thesame time, it is indicatethebasketballattitudes of thestudents in theseinstitutions in variousdimensionsbymakingcomparisonsbetweenuniversities. Totheresearch, suitablesamplingmethod 502 volunteerstudentsjoinedfromfacultiesandcolleges of providingsporteducation in the Dumlupınar University, Kocaeli University, Anadolu University, Mersin Universityand Gaziosmanpaşa University in the 2015 - 2016 academicyear. The `BasketballAttitudeScale` developedandvalidatedby Erman Öncü, Bülent Gürbüz and H. Mehmet Tunçkolwasused in thepersonalinformation form developedbytheresearchers. TheKolmogorow-Smirnov test, which is thenormality test, wasperformed on thedistributions of thedataand it wasrevealedthatthe data supportnon-parametricconstruct. Thesubscales of BasketballAttitudeScale of participantstudents, in ordertounderstandwhetherthere is a significantdifferencebetweenattitudesaccordingtotheuniversitiesanddepartmentsKruskal-Wallis test wereperformed at p = 0.05 significanceleveland Mann Whitney-U test wereperformedaccordingtogender.Findingsrevealedthatparticipants had significantdifferences in basketballattitudelevelsaccordingtogender, sportsbranchageandwelfarelevel, whilethereweresignificantdifferences in valuessubscaleaccordingtothesectionsandclassestheyreadandonly in theactionsubscaleaccordingtosportssituations.
Collections