Akademik personellerin boş zaman etkinliklerine katılım motivasyonlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, akademisyenlerin boş zamanlarında, rekreatif faaliyetlere yönelik tercihlerini, faaliyetlere katılımlarını sağlayan bireysel nedenlerini, boş zaman motivasyonlarını ve bunları etkileyen diğer değişkenleri incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmaya Eskişehir ilindeki Anadolu ve Osmangazi Üniversitesi fakülte ve yüksekokullarında görev alan 215 akademisyen gönüllü olarak katılmıştır. Veri toplama aracı olarak katılımcıların demografik bilgilerini belirlemek amacıyla `Kişisel Bilgi Formu` ile Pelletier, Vallerand, Blais ve Briere tarafından geliştirilen, Türkçe uyarlaması Mutlu tarafından yapılan Boş Zaman Motivasyon Ölçeği uygulanmıştır. Ölçeğin Türkçe versiyonu 5 alt boyut ve 22 maddeden oluşmaktadır. Ölçeğin toplam iç tutarlık sayısı .77 olarak hesaplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesi aşamasında SPSS for Windows 16 Paket kullanılmıştır. Çarpıklık ve basıklık değerlerine bakılmış ve verilerin normal dağılıma sahip olduğu belirlenmiştir. Anlamlı farklılıkların tespit edilmesi için bağımsız örneklem t-testi ve one way anova testleri uygulanmıştır. Sonuç olarak akademisyenlerin rekreatif faaliyetlere katılım motivasyonlarının cinsiyet, boş zamanlarını değerlendirmekte güçlük çekme ve boş zaman değerlendirme türlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Yaş,medeni durum, refah düzeyi, boş zaman sürelerinin yeterliliği ve boş zamanın haftanın/ günün hangi bölümlerine göre rekreatif faaliyetlere katılım motivasyonu açısından anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.Anahtar Kelimeler: Boş Zaman, Rekreasyon, Motivasyon This study focuses on examining academicians' leisure time preferences for recreational activities, individual motives of participation in these activities, leisure motivation and other variables affecting them. 215 academicians who serve in the faculties and colleges of Anadolu and Osmangazi University in Eskişehir voluntarily participated in the study. In order to collect data, the `Personal Information Form` was used to determine the demographic information of the participants and the ''Leisure Motivation Scale'' which developed by Pelletier, Vallerand, Blais and, Briere and adapted by Mutlu have been applied. The Turkish version of the scale consists of 5 sub-dimensions and 22 items. The total internal consistency of the scale was calculated as .77. SPSS for Windows 16 Package was used during the evaluation of the data. The values of skewness and kurtosis were determined and it was determined that the data had normal distribution. Independent Sample t-test and One Way ANOVA tests have been used to determine meaningful differences. As a result, it was determined that the motivation of participation of academicians in recreational activities are significantly different according to gender, difficulty in evaluating leisure time and leisure time types. There is no significant difference in terms of age, marital status, level of prosperity, a sufficiency of leisure time and motivation for participation in recreational activities according to which part of the day/week of leisure time. Keywords: Leisure, Recreation, Motivation
Collections