Sivas lisesi ile Sivas Selçuk Anadolu Lisesi öğrencilerinin psiko-sosyal sorunlarının karşılaştırmalı bir incelemesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
215 « ÖZET Bu alan araştırmasının temel amacı, Sivas lisesi öğrencileriyle, Sivas Selçuk Anadolu Lisesi öğrencileri nin psiko-sosyal sorunlarına ilişkin karşılaştırmalı bir açıklama getirmektir, önce konuyla ilgili olan kavramlar ele alınmış, kuramsal çerçeve kaynak tarama yoluyla oluş- turultnustur. sonra da bu kuramsal çerçeve doğrultusunda, öğrencilerin psiko-sosyal sorun alanlarının neler ol duğu ortaya konulmaya çalışılmıştır, çalışmanın temel varsayımı aşağıdaki gibi formüle edilmiştir. Öğrencilerin sorunlarının niteliği ve niceliği ailesinin so sy o -ekonomik düzeyine, kendilerinin toplum sallaşma düzeylerine göre belirlenir. - - Araştırmaya her iki liseden ikinci sınıfa devam etmekte olan öğrencilerin 1/3 örneklem grubu seçildi. Survey tekniğine dayalı olarak 135 kişilik örneklem gru- rubu üzerinde elde edilen araştırma bulguları çeşitli başlıklar altında grublandırıldı. Bu verilere göre doğ rulanan temel varsayımımız çerçevesinde her iki lise öğ rencilerinin yoğunlukları farklı olmakla birlikte ekono mik, psikolojik eğitim ve so syo -kül türel sorunlarının olduğu ortaya çıktı. Ayrıca okul içindeki eğlence ve spor olanaklarıyla rehberlik hizmetlerinin çok sınırlı olduğu görüldü. Lise gençliğinin gelecek için endişele rinin üniversiteye girememe, meslek edinmedeki güçlük ve işsizlik konularında yoğunlaştığı saptandı. 216 SUMMARY The -primary Wim of this field research is to bring a comperative explanation to the psycho-social problems of the students of sivas High school and Sivas Selçuk Anatolian High School. First, con eptions regarding the subject was taken and theoretical frame Was constructed by way of survey technique. After that, in the direction of j;hat theoretical frame, we studied on what the fields of psycho-social problems of the students were. The basic hypothesis of the study has been formulated as in below. The quality and quantity of the problems of the students are identified in accordance with their levels of socialization. In the research, 1/3 examples of sophomore students from both high schools was chosen. Depending on the survey technique, research findings obtained from a sample roup of 135 student was assembled under various titles. According to these data, within our basic verified hp ypothesis, it is seen that the students still have some economical, psychologic, educational and socio -cultural problems although the density of both high school students is different. Besides, it was seen that opportunities of entertainment and sports an conducting services are very limited in school. It was also found that the anxieties of high school students focus on failing to go on an university, difficulty in obtaining a job and unemployment.
Collections