Sivas İmam-Hatip Lisesi ve Sivas Kongre Lisesi kız öğrencilerinin sosyo-psikolojik yapılarının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
210 ÖZET Genel lise eğitimi veren Kongre lisesi ile din eğitimini müfredat programına almış olan İmam-Hatip, Lisesi son sınıf kız öğrencilerinin sosyo-jisikolojik yapı ve sorunlarını konu edinen bu araştırmamızda çıkan bulgular iki lise kız öğrencileri arasında bazı farklar olduğunu ortaya koymuştur. Bu farklılık öğrencinin geldiği ailenin sosyo-ekonomik yapısından, okulun verdimi eğitimden, içinde bulundukları çevreden, dini tutum ve anlayışlarından, psikolojik sorunlarından, dünya törenlerinden, beklenti ve ilgilerinden kaynaklanmaktadır. Sorunlar iki lise gencinde aynı raş ve. aynı cinste olmalarından dolayı ergenliğin getirdiği fiziksel, ruhsal, eğitimsel ve sosyal sorunlarını Sorunların çözüm yolu ise, okulda kurulacak rehberlik danışma merkezi, ailenin hoş görü ve ilgisi, öğretmenlerin kalitesi ve alakası, beklenen eğitimin verilmesi, çevrenin anlayışından geçmektedir. 208.SUMMARY At the end of our research the sub ject of which is socio-psychologic structures and problem of the last-year girl students of the Congress Bigh^chool which gives common high-school education and of the last-year girl students of rmam-^hatib Mgh-School w hich inc ludes the religious education in its program, we have found out that there are some differen ces among the girl studentb of both high-? schools. These differences stem from the socio economic structure» uf the family thet the stu dent comes, the education given by school and the student's environment, religious attitude and understandengs, psychological problems of the student and its manner of seeing, expecta tions and interests. because the problems are in the sa me category in connection with the sex and a- ge in both high-school groups, they are the phlsical psychologial, eduaational and social problems brought about by the bachelorhood. i. nd the v.ay to solve the problems is based on the guidance information center..209 to b? established ot school, the interest and toleration of the family, the quality of the education and t'<<e teachers, and their inte rests towards students and the sytahathy of the society.
Collections