Etude comparative du theme de la culpabilite dans l`etranger et dans la Chute D`Albert Camus
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
91 ÖZET `Albert Canras'mm Yabancı ve Düşüş adlı yapıtlarında suçluluk temasının karşılaştırmalı incelenmesi` başlıklı bu çalışmada suçluluğun yazarın düşünce evrelerindeki yerini, nedenlerini, sonuçlarını ve görüntüsünü incelemeye çalıştık. Birlik (unite), mutluluk (bonheur), ayrılık (separation), sıkıntı (angoisse), saçma (absürde), ölüm (mort), başkaldırı (revolte) ve başkaldında dayanışma (solidarite dans la revolte) olarak düşünebileceğimiz zincirde suçluluk, aynhk (separation) ve başkaldırı (revolte) arasındadır. Camus'nün felsefesinin, bu felsefenin sergilendiği yapıtlarının bir bütünlük içinde kavranması, ölüm'ün ve onun derin anlamının kavranması demektir. Ölüm, Meursault'nun ve Clamence'in olduğu gibi, Camus'nün diğer kahramanlarının da temel sorunsalıdır, suçluluklannın çıkış noktasıdır. Çalışmamızın başında 'insanoğlunun süreğen düşüşü' nü ve 'suçlu olma durumu'nu yapıtlarında ustalıkla işleyen postoyevski ve Kafka'dan bahsettik, varoluşçu felsefenin yazınsal boyutuna değindik. Yabancı ve Düşüş 'e ayırdığımız karşılaştırmalı inceleme bölümünde ise, Meursault ve Clamence'in, onca ayrımın yaraşıra, sonuçta aynı noktaya çıkan bir yolda olup olmadıklarını taraştık. Kötümserliğin Akdeniz dekoru altında verildiği her iki eserde, 'gizli bir mutluluk, barışçıl bir Camus dünyası'nın hep var olduğunu gözlemledik.
Collections