Ortaokul biyoteknoloji konusunun aktif öğrenmeye dayalı öğretimi için materyal tasarımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Biyoteknoloji çok hızlı gelişim gösteren bir alandır. Biyoteknoloji öğretiminin de dinamik öğrenme fırsatları sunan aktif öğrenme yaklaşımını kullanarak bu hıza ayak uydurabilir. Bu çalışmada Milli Eğitim Bakanlığı 2013 ilköğretim fen bilimleri programı 8. sınıf `Canlılar ve Enerji İlişkileri` ünitesinde yer alan `Biyoteknoloji` konusunun etkili öğretimi için aktif öğrenme yaklaşımına dayalı bir öğretim materyali geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Aktif öğrenme yöntemlerine ait istasyon ve örnek olay metni tekniklerinden; akış diyagramı, haber toplama, resim çizme, şiir ve öykü yazma, slogan bulma, reklam hazırlama, resim hakkında konuşma ve yazma, görsel imge oluşturma, önem sırasına koyma, mektup yazma, şarkı yapma, inandırma, venn şeması, zihinsel haritalama gibi taktiklerden faydalanılmaktadır. Ayrıca istasyon tekniği geliştirilerek farklı bir uygulama şekli ortaya konmuştur. Öğretim materyalleri, birinci ders saatinde kullanılacak bilgi panolarını, ikinci ve üçüncü ders saatinde istasyon tekniğinin uygulanması için gerekli çalışma yaprakları ve yol haritalarını, dördüncü ders saati için kısa örnek olay metnini, ders sonrası proje için `Siz olsaydınız ne yapardınız?` etkinliklerini içermektedir. 10 öğrenci üzerinde uygulanarak alınan dönütler doğrultusunda materyaller düzenlemiş ve uygulanabilir hale getirilmiştir. Materyallerin niteliğini değerlendirmek amacıyla hazırlanan anket ile uzman görüşleri alınmıştır. Uzman görüşlerine göre tasarlanan öğretim materyali aktif öğrenmenin özelliklerini taşımaktadır ve biyoteknoloji konusunun öğretimi için uygundur. Bu çalışma ile geliştirilen materyal sayesinde `Biyoteknoloji` konusunun etkili bir şekilde öğretiminin sağlanması ve materyallerin öğretmenlere rehberlik etmesi beklenmektedir. Biotechnology is a rapidly developing discipline. By using active learning approach that gives dynamic learning opportunities, Biotechnology instruction may keep up with this speed. In this study it is aimed to develop an instructional material based on active learning approach for effective teaching of the Biotechnology topic is placed under the unit of `Livings and Energy` of 8th grade Science and Technology curriculum published and 2013 by National Ministry of Education. The curriculum gives four hours, each lasting 40 minutes, for teaching the Biotechnology topic. The study was carried out by utilizing active learning techniques such as station and case based scenarious and tactics such as venn diagram, flowchart, prioritize, composing a song, preparing advertisement, picture-poem-story, slogan, speaking and writing about a picture, mind-mapping, creating visual images, writing a letter. In addition, a different method of implementation has been suggested for the station technique. The instructional materials include information boards to be used in the first course hour; worksheets and road maps, which are necessary for implementation of the station technique in the second and third course hours; a short case study text to be used in the fourth course hour; and `What would you do if you were?` tasks as an after school project. After piloting with 10 students, materials were revised and made ready for implementation. According to the expert opinions the designed teaching material possess characteristics of active learning approach and is suitable for teaching the biotechnology topic. Thanks to the study, it is expected to provide effective teaching of the biotechnology topic and the materials are expected to guide teachers.
Collections