Sivas Hacı Mehmet Sabancı Lisesi ve çok programlı Gazi Lisesi öğrencilerinin psikososyal sorunlarının karşılaştırmalı incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Genel lise eğitimi veren Hacı Mehmet Sabancı Lisesi ile Çok programlı Gazi Lisesi öğrencilerinin sosyo-psikolojik yapısı ve sorunlarını konu edinen bu araştırmamızda çıkan bulgular bu iki lise öğrencileri arasında bazı farklar olduğunu ortaya koymuştur. Bu farklılık öğrencinin geldiği ailenin sosyo-ekonomik yapısından, okulun verdiği eğitimden, içinde bulundukları çevreden, dini tutum ve anlayışlardan, psikolojik sorunlarından, dünya görüşlerinden beklenti ve ilgilerinden kaynaklanmaktadır. Sorunlar iki lise gencinin de aynı yaş ve aynı cinste olmalarından dolayı ergenlerin getirdiği fiziksel, ruhsal, eğitimsel ve sosyal sorunlardır. Sorunların çözüm yolu ise, okullarıda kurulacak rehberlik danışma merkezi, ailenin hoşgörü ve ilgisi öğretmenlerin kalitesi ve alakası, beklenen eğitimin verilmesi ve çevrenin alakasından geçmektedir. SUMMARY The data that we collected from this research have shown that there are some Sifruficautdifferences between the students of H.M. Sabancı High School, Wich is a traditional high school and the students of Gazi High School, a multi-programmed, highschool. These differences arise from the socio-economic status of the student's family, the tyep of the education social-setting, religious factors, student's psychologial problems, points of wiew, expectations end interest Both of the students of the above mentioned high schools have similar physical, psychological, educational and socqal problems. These problems can be solved interms of the tolerance and the attention of the student's families and providing each school with a psychological guidance center.
Collections