İşletmelerde halkla ilişkilerde etkinlik ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
11 ÖZET Bu çalışmanın amacı, serbest piyasa ekonomisi içerisinde faaliyette bulunan işletmelerin yaşamlarını sürdürebilmelerinde ve rakiplerine karşı üstünlük sağlamalarında çok önemli bir yere sahip olan halkla ilişkiler fonksiyonunun nasıl etkin biçimde yerine getirilebileceğini incelemek ve konunun daha iyi bir şekilde ortaya konabilmesi için uygulamalı bir araştırma yapmaktır. Tez dört ana bölümden oluşmaktadır. Tezin ilk üç bölümünde teorik çerçeveye, son bölümünde ise uygulamaya yer verilmektedir. Birinci bölümde konuyla ilgili temel kavramlar incelenmiştir. Bu doğrultuda işletmelerin amaçlan, halkla ilişkilerin tanımı, tarihi gelişimi,halkla ilişkilere benzer kavramlar ve genel olarak etkinlik kavramı hakkında bilgi verilmiştir, ikinci bölümde halkla ilişkiler fonksiyonu üzerinde durularak;işletmelerin halkla ilişkiler faaliyetlerinin temel ilkeleri, modelleri, örgütlendirilmesi ve hedef kitlelerin sınıflandırılması konularına yer verilmiştir.Üçüncü bölümde ise işletmelerin halkla ilişkiler faaliyetlerindeki etkinliklerini belirleyen örgütsel ve çevresel faktörlere, iletişim sürecinin ve iletişim araçlarının etkin kullanımının nasıl sağlanacağına ve etkin halkla ilişkiler faaliyetlerinin işletmeler açısından sonuçlarının neler olacağına ayrıntılı olarak değinilerek teorik çerçeve tamamlanmıştır. Tezin son bölümünde Sivas ili merkezinde faaliyette bulunan sanayi işletmelerinin yöneticileri üzerinde uygulamalı bir araştırma yapılmıştır. Araştırmada kullanılan genel yöntem, anket ve gözlem olmuştur. Araştırmayla ilgili özel yöntemler, hipotezler, sınırlılıklar ve kapsam ayrıntılı olarak bu bölümde açıklanmıştır. Bu çalışma ile Türkiye'deki işletmelerin halkla ilişkiler faaliyetlerindeki etkinliklerine tesir eden örgüt içi ve dışı faktörlerden ve etkin halkla ilişkiler faaliyetleri ile elde edecekleri avantajlardan genel olarak haberdar oldukları tesbit edilmiştir. Buna karşın çalışma kapsamına giren işletmelerin hiçbirinin profesyonel halkla ilişkiler birimlerine veya çalışanlarına sahip olmadıkları gözlenmiştir. Tüm bunlar işletmelere modern yönetim anlayışının girmesiyle ve hedef kitlelerin bilinçlenerek haklarına daha fazla sahip çıkmalarıyla aşılabilecek engellerdir.Ayrıca Türkiye'de halkla ilişkiler alanında istenilen gelişmelerin sağlanması için bilim adamları, işletmeler ve ticaret ve sanayi odaları tarafından bu bu konuda daha fazla kuramsal ve uygulamak çalışmalar yapılmalıdır. Ill ABSTRACT The aim of this research is to study how to apply the function of public relations effectively which is very important in getting competitive advantage and to sustain lives of firms which function in the free market economy and to make a research for clasifying the subject by means of case study. The thesis consists of four chapters. In the first three chapters theoretical perspective and in the last chapter emprical research has been studied. İn the first chapter basic concepts related with the subject is studied. In this direction the aim of business, the defination of public relations, historical development and the concept of effectiveness are examined. In the second chapter the basic rules of activities of public relations, models, organization and the classification of public are studied. In the third chapter internal and external factors of organization which effect activities of public relations of businesses are examined. In addition, how to use the communicational prosses and tools with results of effective public relations activities are searched. In the last chapter of the thesis an application has been carried out on managers of businesses in Sivas city. The questionnare and observation have been used as general method in the application. The special methods, hypothesis, limits and content related to this application have also been given in this chapter. With this study it is found that internal and external factors of organization which effect the activities of public relations of business are known by the businesses. Some advantages of effective public relations activities are also known by businesses. On the other hand in the context of this study it is observed that none of businesses have got professionel public relations department or staff. All of these problems can be solved by understanding of modern menagement system and by public that are conscious of their rights. In the field of public relations scholars, businesses and chambers of commerce and industry must develop more theoritical and emprical study about this subject in Turkey.
Collections