Tek Silindirli akış kontrollü motor silindiri tasarımı ve imalatı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İV TEK SİLİNDİRLİ AKIŞ KONTROLLÜ MOTOR SİLİNDİRİ TASARIMI VE İMALATI Zafer Kaya Makine Eğitimi, Yüksek Lisans Tezi, 2004 Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Dinçer Buran ÖZET Bu çalışmada, türbüians, silindir içi gaz akışları, karışım oranı, buji konumu v.b. faktörlerin çeşitli yakıtların alev gelişimi üzerindeki etkilerini inceleyebilmek için oluşturulacak optik silindir kafalı bir deney motorunda kullanılmak üzere ihtiyaç duyulan akış kontrollü bir silindir tasarımının ve imalatının yapılması amaçlanmıştır. Bu maksatla, 4 zamanlı, tek silindirli, 2 valfli, L tipi bir motora ait silindir, döngülü süpürmeli ve iki zamanlı olarak modifiye edilmiştir. Çalışmada ayrıca, bujisi farklı konumlarda yerleştirilebilen ve Kistler 601- A piezoelektrik detektörle basınç ölçümü yapılabilen bir silindir kafası ile silindir içerisinde eksenel girdap oluşturulabilecek emme manifoldu tasarımı ve imalatı gerçekleştirilmiştir. İmalatı yapılan parçalar monte edilmiş motor, benzinle çalıştırılarak ön bir teste tabi tutulmuştur. Yapılan testlerde silindir içerisinde arzu edilen eksenel girdabın oluştuğu görülmüştür. Motorun 500,lik emme manifoldu bağlantısı ve silindir orta radyüsünden ateşleme şartları altında daha iyi bir performans gösterdiği tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: İki zamanlı motor, Tasarım, İmalat, Dönüşlü süpürme, Eksenel Girdap DESIGN AND MANUFACTURING OF A FLOW CONTROLLED CYLINDER OF AN ENGINE WITH SINGLE CYLINDER Zafer Kaya Machine Education, Master's Thesis, 2004 Advisor. Assist. Prof. Dr. Dinçer Buran SUMMARY In this thesis, it is aimed to design and manufacture a flow controlled cylinder needed for the use on a research engine with an optical cylinder head which will be designed to study the effects of the factors, such as turbulence, in-cylinder gas flows, mixture strength, spark plug location etc. on flame development of various fuels. For this purpose, four-stroke, L type single cylinder engine with two valves was provided. In this study, its cylinder was modified as loop scavenged and two stroke. In addition, a metal cylinder head having holes for the spark plug, which can be located at different positions, and for Kistler 601 -A Type Piezo-elektrik pressure transducer to measure in cylinder pressure was designed and manufactured. Then the parts manufactured were fitted to engine and pretested by running the engine fuelled with gasoline. From the result of the tests, it is observed that the expected axial swirl exists in the cylinder. It is determined that the engine with high swirl and mid-radius ignition gives better performance. Key Words: Two-stroke engine, Design, Manufacturing, Loop scavenging, Axial-swirl
Collections