Küçük ve orta ölçekli işletmelerde kuruluş yeri seçiminin pazar ve beşeri faktörler açısından değerlendirilmesi (Tokat ilinde bir uygulama)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Küçük ve orta ölçekli işletmeler için en uygun kuruluş yeri; kullanacakları makina ve teçhizatı en uygun şartlarda yerleştirebilecekleri, hammadde tedarikini en çabuk sağlayabilecekleri, çalıştıracakları personeli en az masrafla istihdam edebilecekleri, üretecekleri malları çok kolay ve ucuz pazarlayabilecekleri, bütün alt yapı ihtiyaçlarını kusursuz bir şekilde karşılayabilecekleri yerdir. Küçük ve orta ölçekli işletmeler kurulurken bölgenin veya yörenin geleneksel yapışma göre kuruluş yerlerini tesbit etmek zorundadırlar. Zira bütün işletmeler ilk kuruluşlarında amaç olarak yörenin veya bölgenin ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla kurulurlar. Daha sonra da tüm ülkeye hitap etmeye başlarlar. Küçük ve orta ölçekli işletmelerde uygun olmayan bir yer kuruluş yeri seçildiğinde, bu işletmeler uzun süre ya tüm sakıncalarına rağmen elverişsiz şartlarda çalışacak veya başka yere taşınmak zorunda kalacaklardır. Bu durum da büyük masraflara katlanmalarını gerektirir. Bu bakımdan, küçük ve orta ölçekli işletmeler faaliyet sahalarına en uygun kuruluş yerini seçmek zorundadırlar. Bütün işletmelerde olduğu gibi küçük ve orta ölçekli işletmeler için de kuruluş yerini etkileyen birden fazla faktörler vardır. Bu çalışmanın temelini oluşturan pazar faktörü ve beşeri faktörler kuruluş yerinin belirlenmesinde en önemli faktörlerdendir. Küçük ve orta ölçekli işletmelerde kuruluş yerinin pazar ve beşeri faktörler açısından değerlendirilmesi ile ilgili bu araştırma, Tokat ilinde bulunan 50 küçük ve orta ölçekli işletme üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonucunda, küçük ve orta ölçekli işletmelerin mümkün olduğu kadar pazara en yakın, bol, ucuz ve kalifiye işgücü sağlayabilecekleri yerlere kurulmalan gerektiği anlaşılmaktadır. Özellikle küçük işletmeler dahaçok sipariş üzerine üretim yapacakları için, hitap edecekleri pazara en yakın yerlerde işletmelerini kurmaları gerekir. Yine orta ölçekli işletmelerde kısmen dış pazarlara hitap ediyor olsalar da, genelde bölge pazarlarım hedef almaktadırlar. Bu balomdan pazarlara en yakın yerlere kurulmalıdırlar. II SUMMARY The most suitable location for the small and medium scales firms is that in where they can establish the machines and equipments will be inved in the most suitable conditions and they can supply raw materials easily employ the workers with a cheap way, sell their products easily and cheap way, and they can serve all of the infrastructure necessities accurately. It is necessary for the establisher of the small and medium scales firms to select the foundation place according to traditional structure of the region or the local region. Becausse all of the business is established to support the necessities of region or local region at the beginning of foundation. Then they begin to widen their markets for the whole country. If unsuitable place is selected for foundation, either these businesses would work in unefficiency condition with the negative effects or they must be transport to another place. They must pay expensive costs in this case. For this reason the small and medium scales firms must select the suitable places for their working field. There are several factors effect the foundation place of the small and medium scales business as the others. The market factor and human factors which consist the mainframe of our study are the most important factors in selecting of foundation place. Our study associated with evaluating of small and medium scales business in terms of market and human factors are realized on 50 small and medium scales business in Tokat City. At the and of the research, it has been observed that small and medium scales businesses must be established in a place in which they can supply excess, cheap and qualified employers and which is near to market. Especially small business must be established in the nearest place to their markets since they often work for offers. Also the medium scales businesses often support IIIthe regional market in addition to general market. For this reason they must be established in a place which is the nearest to market. IV
Collections