Okul yöneticiliği üzerine sosyolojik bir çözümleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmanın varsayımı, okul yöneticilerinin yönetim formasyonu almamaları nedeniyle, yönetim etkinliklerinde olumsuzluklar ortaya çıkması biçiminde formüle edilmiştir. Bu çalışma, okul yöneticilerine uygulanan anket çalışması ile desteklenmiştir. Anket Sivas ili Merkez ilçesindeki ilk ve orta öğretim yöneticilerine uygulanmıştır. Sonuç olarak, gerçekten eğitim yönetimi formasyonu eksikliğinin olduğu ortaya çıkmış ve böylelikle varsayım doğrulanmıştır. Üstelik, eksikliklerin genel anlamda eğitim programlarıyla yeterince desteklenmediği de saptanmıştır. Söz konusu eksikliklerin giderilebilmesi için eğitimde yöneticilik anlayışının köktenci bir biçimde değişmesi gerekmektedir. Eksiklerin temelin de yatan, yöneticiliğin kıdemlilikle ve deneyimlilikle eş tutulması anlayışıdır. vıı SUMMARY In this research it is assumed that because of not taking administra tion formation school administrators have negative affects on their jobs as a result. The purpose of this work is that it is proposed some solutions by showing this lackness and to propose those results to the education system. This work is supported by epplying a questional re to school administrators. The questionaire have been give to thase who works in fives province. As a result it has been shown that there is a lack of education ad ministration formation and the assumption has been confirned. In addition to that, in general, it has been that the lackness is not corrected by suppor tive programs. To reform this lackness the system must be changed. The main reason for this lackness is that seniority and experience are taken equal with administration. vm
Collections