Politik pazarlama ve Kahramanmaraş örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, 24 Aralık 1995 tarihinde yapılan milletvekili genel seçiminde ülke seçim barajını aşıp Türkiye Büyük Millet Meclisinde temsil edilen siyasi partilere mensup milletvekilleri ile Kahramanmaraş Merkez İlçede ikamet eden seçmenlerin politik pazarlama uygulamalarına yönelik düşünceleri incelenmiştir. Öncelikle politik pazarlama uygulamaları ile ilgili olarak çalışmanın teorik yapısı ortaya konulmuştur. Bu bağlamda politika ile pazarlama ve politik pazarlama ile politika arasındaki ilişki incelenmiştir. Bunun yanında politik pazarlamada ürün kavramı, fiyatlandırma, dağıtım kanalları, tutundurma, propaganda ve politik pazarlamada reklam kavramları bütün detaylarıyla ele alınmıştır. Yine politik pazarlamayı belirleyen faktörler kapsamında politik sürecin içinde ve dışında yer alan unsurlara değinilmiştir. Son olarak, konu ile ilgili milletvekilleri ile seçmenlerle anket yapılarak çalışmanın uygulaması yapılmıştır. Milletvekilleri ve seçmenlerin siyasi propaganda ve seçim kampanyaları ile ilgili düşüncelerinin neler olduğu; siyasi tercihler yapılırken nelere dikkat edildiği; en çok nelerden etkilendikleri; milletvekili adayında hangi özelliklerin arandığı; siyasi partilerin parti içi çalışmalarında ve seçmenle diyaloglarında nasıl hareket etmeleri gerektiği konuları incelenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın uygulama kısmı istatistiki analizler ile desteklenmiştir^. In this study, opinions of voters who live in Kahramanmaraş province center and the members of parliament who are the members of political parties represented in Turkish National Assembly according to the results of general election which was held on December 24, 1995 on the practices of political marketing were investigated. First of all, the theoretical structure of this study were related with political marketing. Therefore were undertaken relation between politic and marketing, and between political marketing and politic was investigated. Besides product concept, pricing, distribution channels propaganda and advertising in political marketing were evaluated in detail. Elements which take part in side or outside political process were mentioned together with the scope of factors determining political marketing. Finally, being applied a survey to the members of parliament and voters, the application of study was performed. The questions like what kind of opinions the voters and parliament members have about political propaganda and election campaigns, how they decide for political choices, which characteristics wanted for parliament members candidates, from what were considerably attached how the political parties should in the work of behave and dialogues with voters were answered. Furthermore the practical part of the study was supported by statistical analyses.
Collections