Hizmet öncesi öğretmen eğitiminde problem çözme ve araştırma üzerine bir çalışma istatistiksel bir yaklaşım
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada, Türkiye'de ilköğretim matematik öğretimi ile ilgili olarak, milli eğitimi geliştirme ve hizmet öncesi öğretmen eğitimini hedefleyen, YÖK/Dünya Bankası işbirliği ile geliştirilen yeni bir projenin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, matematik ve matematik öğretimi yönünden, projedeki etkinliklerin matematiksel problem çözme stratejilerine katkısı bakımından Kırşehir Eğitim Fakültesi sınıf öğretmenliği bölümü 2.,3.,4. sınıf öğrencilerine, yani sınıf öğretmeni adaylarına uygulanmıştır. Uygulama bir ders dönemi üç ayrı sınıfta toplam 443 denek üzerinde üç ayrı öğretim elemanı tarafından yürütülmüştür. Uygulama proje muhtevasında yer alan 1,3,5,6. ünite etkinlikleri ile sınırlandırılmıştır. Araştırmada uygulama dönemi sonunda bilgi toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen anket kullanılmıştır. Araştırmanın örneklerini, projenin denenmesi için pilot eğitim fakültesi olarak seçilen Kırşehir Eğitim Fakültesi sınıf öğretmenliği bölümü 2.,3.,4. sınıf öğrencileri meydana getirmektedir. Örneklem grubunun proje etkinlikleri hakkındaki görüşleri, sınıflara, cinsiyete, ÖYS tercih sırasına, mezun olduğu orta öğretim kurumuna, temel matematik ve matematik öğretimi başarısına ve fakülteye giriş puanına göre ayrı ayrı alınmıştır. Anket sonuçlan Likert ölçeği ile ölçeklendirildikten sonra faktör analizi yapılmıştır. Ayrıca varyans analizi ve t testi teknikleri kullanılmıştır. Bu tekniklerin kullanımında SPSS bilgisayar paket programından faydalanılmıştır. Buna göre, proje etkinliklerine ilköğretim matematik öğretimi ve matematiksel problem çözme yönünden değerlendirme olumlu çıkmıştır. Sınıf, cinsiyet, ÖYS tercih sırası, temel matematik başarısı, matematik öğretimi başarısı, ve mezun olduğu ortaöğretim kurumuna göre, proje etkinliklerine karşı önemli düzeyde bir olumluluk farkı çıkmamıştır. Fakülteye giriş puanına göre ise manidar bir farklılık çıkmıştır. Sınıf öğretmenliği bölümüne Türkçe - Matematik puanı ile alman öğrencilerin, Türkçe - Sosyal puanı ile alman öğrencilere göre olumluluk dereceleri daha yüksektir. Bu da sınıf öğretmenliği bölümlerine Türkçe - Matematik puanı ile öğrenci almanın, matematik öğretimi açısından daha isabetli olduğunu göstermiştir. ABSTRACT In this research, it is aimed to evaluate a new project supported by Higher Education Institution and World Bank related to the imporevement of National Education and student-teacher training before employment in terms of the teaching of mathematics in primary schools. The research focused on the second, third and fourth class students of Kırşehir Educational Faculty, Classroom Teaching Department concerning the effects of the project activities on mathematical problem solving strategies in terms of mathematics and mathematics teaching. The application was carried out with three different instructors in three different classrooms on 443 sample students. The application was limited with 1,3,5 and 6th unit activities included in the project. A questionnaire developed by the researcher was applied as a means of data collection at the end of the application period. The sample of the research consists of the first, second and third class students of Kırşehir Educational Faculty, Classroom Teaching Department. The view points of the sample group on project activities were considered seperately in terms of class, sex, preference priority in university examination, secondary education, success in basic mathematics and mathematics teaching and university examination grade of each student. The factor analysis was applied to the questionnaires with Likert-type scale. Furthermore, variance analysis and T-test techniques were used. SPSS computer program was utilized in the applications of the techniques. According to this, the viewpoints related to the mathematics teaching and mathematical problem solving in terms of the project activities were found positive. No significant positiveness difference was found towards project activities in terms of class, sex, preference priority in universty examination, secondary education, success in basic mathematics and mathematics teaching, and university examination grade. In accordance with the Faculty entrance grade, a meaningful difference was found. The positiveness level of the students whose entrance grade is Turkish-Mathematics is higher than that of the students whose entrance grade is Turkish-Social Sciences. The result of this research showed that the enrollment of more students with Turkish- Mathematics grades to Classroom Teaching Departments of Educational Faculties would be better in terms of mathematics teaching.
Collections