ISO 9002 kalite güvence sistemi ve Sivas Dikimevi`nde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET Geleneksel kalite kontrol yöntemi, hatalı ürün sayısını azaltmak için kontrol etme ve standartları karşılamayan ürünleri şeklindeydi. Kaliteye yeni bakış, hataları önleme şeklindedir. Kalitesizliğin nedenlerini belirleyip, gidermek ve ilk defa doğru olarak üretmek, ürettikten sonra kalite kontrolü yapmaktan daha az maliyetlidir. Kalite geliştirmedeki başarının büyük kısmı `sistem`` seviyesinde yapılacak değişikliklerden sağlanmaktadır. ISO 9000 kalite güvence sistemleri günümüzde kalite geliştirmede en yaygın ve benimsenmiş metottur. Standardın maddelerinde de karşılık gelen prosedürler sistemin yapıtaşlarıdır. Sivas Dikimevi'nde kalite Güvence Müdürlüğü' nün oluşturulmasıyla eğitim faaliyetleri başlamış, iş süreçlerinin analizi Dokümantasyon Sisteminin prosedürlerin ve talimatların formların tanımlanması ve standardize edilmesi yapılmıştır. Sistemin uygulamaya geçilmesine müteakiben düzeltici, önleyici faaliyetler yapılmış, Kalite El Kitabı hazırlanmış iç kalite Tetkiki ve Resmi Tetkik sonuçlanmıştır. Uygulama neticesinde ürün ve hizmet kalitesi artmış malzeme tasarrufu sağlanmış, verimlilik artmıştır. Bölümler arası koordinasyon güçlenerek takım ruhu ve çalışmaları geliştirilmiş ve amaç birliği sağlanmış ve müşteri olan Türk Silahlı Kuvvetleri personeli memnuniyeti artmıştır. SUMMARY The traditional quality control was for reducing the faulty product that does not meet the standards The new perspective of quality control is preventing the faulty product. Finding out and removing the reasons of disquality is better than quality control of product after producing faulty ones from the point of view of cost. The success in developing quality stems from the changes in system. ISO 9000 Quality Control System is today the most accepted and common method in quality control..Procedures in standard are the cornerstones. By establishing the Directory of Quality Control in Sivas Dikimevi (Workshop for Sewing Clothes) training activities started, defining and standard system, procedures, instructions and forms were made. After the system began to run accordance and preventive activities took part, quality handbook was prepared, internal quality control and formal control. At the end of above mentioned activities the quality of product and service raised, materials saved and productivity increased. Moreover, co-ordination of departments strengthened, team cohesiveness developed, goal unity realised and the satisfaction personnel of Turkish Armed Forces who are at the same time customer went up.
Collections