Kamu kurumlarında halkla ilişkiler fonksiyonu çerçevesinde Sivas il merkezinde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ortaya çıkışı 1800'lü yıllara dayanan halkla ilişkiler kavramının tek bir tanımı yapılamamıştır. Çeşitli tanımların ortak özellikleri alınarak kamu kurumları için halkla ilişkilerin şu şekilde tanımı yapılabilir: Bir kamu kuruluşunun ilişkide bulunduğu toplum kesiminin güven ve desteğini sağlamak için giriştiği, iki yönlü iletişime dayalı, sonuçta kamuoyunda kuruluşun, kuruluşta da toplumun istediği yönde değişikliklerin gerçekleşmesine, böylece kuruluş ile çevresi arasında olabilecek en uygun ölçekte uyum ve denge sağlanmasına yönelik, sistemli ve sürekli çabalardır. Halkla ilişkilerin ilk örneklerini bazı bilim adamları İlk çağlara dayandırsa bile sistemli bir şekilde uygulanması 19. Yüzyılda ABD' de özel sektörlerde başlamıştır. Ülkemizde ise 1960'lı yıllarda kamu kurumlarında başlamış olan halkla ilişkiler KAYA ve MEHTAP gibi araştırma projelerinde geniş biçimde yer almıştır. Halkla ilişkilerin amaçları konusunda araştırmacılar farklı yorumlar getirse de temel amacı, kuruluş ile kuruluşun hedef kitlesi arasında karşılıklı olarak uyum sağlamak olarak açıklanabilir. Halkla ilişkilerin temel ilkeleri ise şu şekilde sıralanabilir: Halkla ilişkiler iki yönlü bir iletişime dayalıdır, sürekli bir çalışmadır, uzmanlık işidir, muhatap olunan kişiler farklı özellikler taşımaktadır, inandırıcılık ve doğru bilgi vermedir. Halkla ilişkiler çalışmasında çeşitli, ve çok sayıda araçlar kullanılmaktadır. Hangi aracın kullanılacağı kuruluşun, çalışmanın ve hedef kitlenin özelliğine göre değişmektedir. Her kuruluşun ayrı bir işlem çevresi vardır. Çünkü kuruluşların amaç ve çalışma biçimleri birbirinden farklıdır. Farklı kuruluş amacı olan, çevreleri farklı olan, örgütlerin halkla ilişkilerinde de farklılık olmak zorundadır. Önemli olan nokta, halkla ilişkiler uzmanlarının çevresel faktörleri dikkate alarak kuruluşa en uygun halkla ilişkiler programını uygulamalarıdır. Başarılı bir halkla ilişkiler çalışması bu konuda yetişmiş uzman personelle yapılabilir. Ülkemizde halkla ilişkiler eğitimi 1966 yılında Ankara Üniversitesi S.B.FBasın Yayın Yüksek Okulu'nda Halkla İlişkiler Bölümünün kurulmasıyla başlamıştır. Bir kamu kuruluşunda düzenli ve programlı biçimde yürütülen halkla ilişkiler çalışmaları, iki önemli amacın gerçekleşmesine katkıda bulunmaktadır: Halkta kuruluş için destek ve güven sağlamaya yönelik olumlu görüntü yaratılması; kuruluşun hizmet politikalarının halk beklentisi doğrultusunda geliştirilmesi ve bu politikalara yönelik uygulamaların daha verimli ve etkili duruma getirilmesidir. Tez dört ana bölümden oluşmaktadır. İlk üç bölümde konu teorik olarak ele alınmıştır. Son bölümde ise uygulama yapılmıştır. Birinci bölümde tezde kullanılan halkla ilişkiler, kamuoyu ve iletişim gibi temel kavramlar açıklanmıştır. İkinci bölümde, halkla ilişkilerin ABD'de, Avrupa'da ve Türkiye'deki gelişimi, halkla ilişkilere benzer kavramlar, halkla ilişkilerin amaçlan, temel nitelikleri, kullanılan araç ve teknikler ve süreç olarak işleyişi, üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde, önce kamu yönetimi, özel yönetim ayrımı yapılmıştır. Kamu kurumlarında halkla ilişkilerin gerekliliği, yönetim halk ilişkisi ve kamu kurumlarında halkla ilişkiler fonksiyonu hakkında bilgi verilmiştir. Dördüncü ve son bölümde ise, Konu ile ilgili bir uygulama yapılmıştır. Sivas Belediyesi halkla İlişkiler birimi hakkına genel olarak bilgi verilmiş, personel ve halk ile yapılan anket sonuçları istatistiksel yöntemlerle değerlendirilmiştir. There is no certain definition of Public relations whose origin is 1800 The V definition of pulic relations with taking the common points of various definitions into consideration, can be stated as follows; Public relations is a systematized and continuous efforts providing suitable agreement and balance to be between an institution and its environment. Public Relations is an effort done to gain the trust of any society with which it has a doze relation. It depends on correlated relation. Although some researchers depend the firs samples of public relations to the prehistoric ages, a systematic application was started at private sectors in the U.S in 19th centum. These studies started in state in stitutions in our country in 1960s and these studies have largely been in several research projects, such a KAYA and MEHTAP. Although the aims of public relations have different interpretations, basic aim can be stated as having inter agreement between the institution and its sroup Basic principles of public relations can be stated as follows. It depends on double sided communications, it is a continuous effort, it is to give time and assured information Several and numerous means are used in research on public relations. What means can be used charge according to the peculiarities of target group. Any institution has its own process environment. Became aims of institutions differ from each other any organizations having different founding aims, different environments have to be different in public relations as well. What is important is lepers on public relations should apply the most suitable program considering environmental factors. A successful process of public relations can be realized with well trained expert staff. Training on publis relations started first at the department of public relations, Higher Educator on media, Faculty of political scene, Ankara University in 1966.vn Efforts on public relations run systematically and programmed in any public institution contribute two importing target. Creating a positive image directed support and entrust in public. Developing service policy of institution in accordance with the demands of public and betterment of these policres. This thesis cover four major parts. The subject is handled theoretically in the first tree parst. Application is in the last part. Fundamental concepts such as public relations, public, communication used in the thesis are eplaired in the first chapter. The second chapter includes development of public relations in Tu U.S, Europe, Turkey, related subjects and concepts, aims of public relations its basic textures, means and techniques used, tu process. In the third part a distinction between public management and private management is realized. Needs For public relations in public institutions, relations between management and public are all subjects of the third part. An experiment is dome in the fourth and last chapter. A general information on the department of public relations of Sivas municipality, a question ire done with the staff and people and its results which were evaluated statistically is in this chapter.
Collections