İlahiyat fakültelerinde öğretim elamanı ve öğrenci ilişkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
HI ÖZET Bu araştırma, `İlahiyat Fakültelerinde Öğretim Elemanları ve Öğrenci İlişkilerini` içermektedir. Dört bölüm halinde sunulan bu çalışmanın, Birinci bölümünde araştırmanın yöntemi açıklanmış, ankete katılanlar hakkındaki kişisel bilgilere yer verilmiştir. İkinci bölümde, öğretmen ve öğrencilerin tutum ve davranışları hakkında kuramsal bilgi verilmiştir. Burada öğretmenlerin genel kültür, meslek bilgisi, pedogojik formasyon ve kişilik yönünden özellikleri ile öğrencilerin öğretmenlerine, derslere, arkadaşlarına karşı davranışlarının nasıl olması gerektiği üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölüm de bulgular verilmiştir. Burada, anket sorularına verilen cevaplar tablolara dökülmüş ve kaynaklardan da faydalanarak yorumları yapılmıştır. İlahiyat Fakültelerindeki öğretim elemanlarının ders işleyiş yöntemleri, disiplin, rehberlik, değerlendirme-planlama ve sosyal kültürel etkinliklere katılma ve öğrencilerin derslere karşı ilgileri, öğretim elemanlarını algılamaları, devam- devamsızlık gibi konular anket sorularına verilen cevaplar doğrultusunda yorumlanmıştır. Dördüncü bölümde çalışmadan elde edilen sonuçlar verilmiş ve bazı önerilerde bulunulmuştur. IV ABSTRACT This research, contains `the relations between the university teachers and the students at the theology faculty`. In the first part of this study which I composed as a matter of four chapters, I tried to give information about the methods and techniques of the research. In the second chapter, it was given theoretical knowledge about the conduct and attitudes of the teachers and students. In addition, it was dealed the general culture of the teachers, professional knowledge, pedagogics formassion and personality of the teachers with how should be the behaviors of the students in front of their teachers, their lessons and their friends. In the third chapter, it was commented on the answers which were given to the questions of enquiry. Also, it was commented the lecture methods of the teachers at the theology faculties, discipline, guiding, appraise, plan, the participate to the cultural activity and the interests of the students to the lecture, theire perceptions to the teachers, continuation-lack of continuity, e.t.c. according to the answers which were given to the enquiry questions. In the fourth chapter, it was given results which were taken out from the study and improved some of proposals.
Collections