İşletmelerdeki beceri eğitimi uygulamasının, işletme ve öğrenci açısından değerlendirilmesi (Sivas ve Yozgat illerindeki bankalar örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada 1986 yılında yürürlüğe giren 3308 sayılı Çıraklık ve Mesleki Eğitim Kanunu ile zorunlu hale getirilmiş olan İşletmelerde Beceri Eğitimi Uygulaması; işletme ve öğrenci açısından değerlendirilmiştir. Araştırma, Türkiye'nin Orta Anadolu bölgesinde yer alan Sivas ve Yozgat il merkezlerinde; Ticaret Meslek Lisesi öğrencilerine beceri eğitimi veren, özel ve kamu bankalarında yapılmıştır. Bu bankalarda beceri eğitimi gören 60 Ticaret Meslek Lisesi öğrencisine ve öğrencilerin eğitiminden sorumlu 60 banka personeline anket uygulanmıştır. Araştırmanın birinci bölümünde mesleki eğitim kavramı üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde işletme kavramı açıklanmış ve işletmelerde verimlilik, işletme-çevre ilişkisi konusuna değinilmiştir. Üçüncü bölümde ise işletme-okul işbirliği ve işletmelerde beceri eğitimi hakkında bilgi verilmiştir. Teorik olarak yapılan bu açıklamalardan sonra dördüncü bölümün birinci kısmında, araştırmanın metodolojisi açıklanmıştır. İkinci kısımda ise bulguların değerlendirmesi yapılarak; öğrenci-personel, Kamu-Özel Banka katılımcıları ve Yozgat-Sivas illerindeki katılımcılar arasındaki görüşler karşılaştırılmıştır. Bilimsel bulgulara dayalı sonuç ve öneriler ise yine dördüncü bölümde açıklanmıştır. Sonuç olarak ankete katılanlarda; 'beceri eğitimi uygulamasının banka verimliliğine olumlu etkisi olduğu, bu eğitimle öğrencilerin mesleki yeterlilik kazandığı' görüşlerinin hakim olduğu görülmüştür. ABSTRACT In this research, Competence Training Application in Companies, which is backed by law (3308) referring to Apprenticeship and Vocational Training that came in to force in 1986, is evalvated in terms of companies and students. The research was carried out in private and public banks in Sivas and Yozgat (cities located in Central Anatolia Province) that instruct institute of Commercial Training (Ticaret Meslek Lisesi) students in receiving competences. Questionnaires were applied to 60 institute of Commercial Training students who receive competence training in these banks and 60 bank officers that are in charge of instructing institute of Commercial Training students in gaining competences. First part of the research focuses on the concept of vocational training. The secord part gives the definition of company and refers to efficiency in companies and company-neighboaring relations. Third part gives information about company- institute (school) cooperation. After these theoretical explanations, the fourth part explains the methodology of the research. In the fifth part which is also the last part, findings are evalvated and opinions of public and private bank steffs who participated in the research were compared to the opinions of the participents from Yozgat and Sivas. After that, results and suggestions were indicated. When the opinions of the participents taken in to account, it seems like commanly held belief is that competence training application has positive effects on banking effrarency and students gain vocational competence by it.
Collections