Enflasyonist ortamda alacakların yönetimi (kredili satış ve tahsilat) ve Sivas`ta bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Enflasyon kişilerin gelir seviyesini ve satın alma gücünü azaltır. Bu yüzden işletmelerin satışları düşer. İşletmeler satışlarını artırmak için farklı satış teknikleri uygularlar. Bu tekniklerden birisi olan kredili satışlar toplam satışların büyük bir kısmını oluşturmaktadır. Kredili satışların artmasıyla alacaklara yapılan yatırım miktarı da artmakta ve toplam varlıkların büyük bir kısmını oluşturmaktadır. Eğer bir işletme kredi limiti, kredi vadesi, nakit iskontosu ve tahsilat politikasını çok sıkı belirler ve sadece kredi değerliliği yüksek müşterilerine kredili satış yaparsa, hiçbir zaman değersiz alacak zararı olmayacak ve kredi departmanı için fazla harcamaya kapanmayacaktır. Bunun tersi durumda ise satışlarda kayıplar olabilecektir. Bahsedilen bu durumlar etkin bir alacak yönetimini gerektirmektedir. Özellikle enflasyonist şartlar altında yapılan kredili satışlar konunun önemini daha da artırır. Bu tezde enflasyonist ortamda alacakların yönetimi (kredili satış ve tahsilat) incelenmiştir. Tezin amacı, enflasyonist ortamda kredili satış ve tahsilat politikalarının belirlenmesi Ue etkin bir alacak yönetiminin sağlanmasını ortaya koymaktır. Bu çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, enflasyon ve çeşitleri, enflasyonun etkileri, kredi ve ticari kredi anlatılmıştır. İkinci bölümde, enflasyonist ortamda alacak yönetimi politikaları ve planlanması anlatılmıştır. Kredili satışlar ve maliyeti, çalışma sermayesi yatırımları ve yönetimi, alacak yönetiminin amaçlan, alacak miktarını etkileyen faktörler, kredi riski, kredi limiti, kredi vadesi, nakit iskontosu ve tahsilat politikalarından oluşan alacak yönetimi politikaları ile enflasyonun bu politikalara etkileri incelenmiştir. Üçüncü bölümde, kredili satış talebinin değerlendirilmesi, alacakların izlenmesi ve kontrolü, tahsilat yöntemleri ve enflasyonun bunlara etkileri incelenmiştir. Dördüncü bölümde, Sivas'ta faaliyet gösteren işletmelerin kredili satış ve tahsilat politikalarının enflasyonist ortamda uygulanmasına ilişkin bir araştırmaya yer verilmiştir. SUMMARY Inflation diminishes people's level of income and purchasing power. Therefore business' sales decrease. Business aplly different sales techniques to increase their sales. Credit sales which is one of sales techniques constitute a big part of total sales. As credit sales increase, amount of the investment on accounts receivables increase also and accounts receivables constitute a big part of total assets. If a business determines a very hard credit limit, credit period, cash discount and collection policy, and makes credit sales to only the customers whose credit value isthe strongest, it will never have bad debt losses and it will not incur much in the way of expenses for a credit department. In reverse situation, there may be loses in sales. These situations that are explained require an effective accounts receivable management Especially credit sales which are made under inflationary conditions also increase the importance of the subject In this thesis, management of accounts receivables (credit sales and collection) under inflationary conditions is studied. The aim of thesis is to make clearanse determining the credit sales and collection policies, and providing an effective account receivable management under inflationary conditions. This study consists of four chapters. In the first chapter, inflation, kinds of inflation, effects of inflation, credit and trade credit are explained. In the second chapter, the policies of accounts receivable and planning are studied. We examined in detail that credit sales and their cost the investment and the management of working capital, the aims of accounts receivable management, the factors that affcet amount of accounts receivable, the policies of receivable management that are credit risk, credit limit, credit period, cash discount and collection and effects of inflation on these policies are studied. In the third chapter, evaluation of credit sales demand, following and controlling of accounts receivable, the methods of collection and effects of inflation on these are exemined in detail. In the fourth chapter, a research has been included that relates applying of credit sales and collection policies under inflationary conditions in business' which are working in Sivas.
Collections