Toplam kalite yönetiminin çalışanlar üzerindeki etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma günümüzde yaygın olarak uygulanan veya uygulanmaya çalışılan toplam kalite yönetimine çalışanların yaklaşımını ve onlara olan etkilerini konu almaktadır. Araştırma giriş ve üç ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde kalite ve toplam kalite yönetimi anlayışı ortaya konulmuş, toplam kalite yönetimi felsefesi anlatılmıştır. İkinci bölümde ise toplam kalite yönetiminde en önemli unsur olan insan faktörü ele alınmış, insan faktörünün bu yönetim biçimi içerisindeki yeri ve öneminden bahsedilmiştir. Bu yönetim şeklinin başarılı olabilmesi için nelerin yapılması gerektiği ve çalışanların katılımı anlatılmıştır. Üçüncü bölüm araştırmanın metodolojisine ve araştırmaya ait bulgulara ayrılmıştır. Araştırma SİVAS Dikimevi Müdürlüğü' nde çalışan 100 çalışana ve 20 yöneticiye anket ve yüz yüze görüşme yöntemiyle yapılmıştır. Ayrıca araştırmanın yapıldığı SİVAS Dikimevi Müdürlüğünün tarihçesi, faaliyetleri ve toplam kalite yönetimi uygulama sürecinden bahsedilmiştir. Üçüncü bölümde ayrıca 11 bölümden oluşan anketler değerlendirilmiştir. İş memnuniyeti, çevre ve çalışma koşullan, çalışma ortamları, çalışanların yöneticiler hakkındaki görüşleri, çalışanların eğitimi, iletişim, takım çalışması, gelecek, toplam kalite yönetimi ve yöneticilerin çalışanlar hakkındaki düşünceleri konularında yapılan anketler irdelenerek uygulamanın olumlu yönleri ve aksaklıkları tespit edilmeye çalışılmıştır. Üçüncü bölümün son kısmındaki sonuç ve önerilerde ise toplam kalite yönetimi uygulamasında çalışanların durumlarındaki değişiklikler ve problem sahaları tespit edilmiş, toplam kalite yönetimini uygulayan veya uygulamak isteyen işletme ve kurumlara önerilerde bulunulmuştur. Genelde toplam kalite yönetimine çalışanların olumlu yaklaştıkları ve bu yönetim şeklini destekledikleri değerlendirilmiştir. XIII ABSTRACT The main purpose of this research is to explain the approach of the workers to the Total Quality Management,which is being applied widespread lately, and the effects of Total Quality Management to the workers. This resarch consists of three parts In the first chapter the comprehension and philosophy of the Quality and Total Quality Management is explained. In the second chapter the importance of human in Total Ouality Management and the place of human factor in Total Quality Management is explained. The employee envolvement and the other factors which are neccessary to be succesfull in this management style are defined.. The third chapter includes the methodology of the resarch and the discoveries about the resarch. The research is prepared whit polls and interviews.lt is made around 100 worker's and 20 manager's joining, who are working at SİVAS Dikimevi Müdürlüğü.Also this chapter includes the history, activities and the Total Quality Management applications of SİVAS Dikimevi Müdürlüğü. Besides in the thirth chapter, The polls, which consists of 11 parts, are evaluated. Job satisfaction, environment and working conditions, work atmosphere, thoughts of worker's about their manager's, worker's, training,communication,team-work,future,Total Quality Management and the thought of manager's about their worker's are the topics of the polls. In the last part of the thirth chapter, which consists of conclusions and suggestions of the workers', who are working in the Total Quality Management, varying conditions and problem areas are determined. Some suggestions are given for the companies and associattions which are trying to apply the Total Quality Management system and also for the companies which are appleing the Total Quqlity Management System. It is seen that the workers' approaches are positive for Total Quality Management and they support the managemgnt system. XIV
Collections