Konaklama işletmelerine dönük bir kalite fonksiyon yayılımı uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kalite Fonksiyonu Yayılımı (KFY), müsteri gereksinimlerine odaklanmayı sağlayacakbiçimde yeni ve gelismis ürünler tasarlamayı amaçlayan, disiplinlerarası takım çalısması gerektiren birkalite tekniğidir.Bu çalısmada, KFY kavramının ortaya çıkısı, kavram ve ilgili yan kavramların açıklamaları,tekniğin zayıf ve güçlü yönleri açıklanmıs; turizm sektöründe faaliyet gösteren otel isletmelerindeKalite Fonksiyon Yayılımı tekniğinin kullanılması durumunda isletmelerin elde etmeleri muhtemelavantajların, üç yıldızlı bir otel isletmesi örneği üzerinde gösterilmesi amaçlanmıstır. Otel C'ninmüsterilerinin tespit edilen istek ve gereksinimleri kullanılmak suretiyle, kalite evi olusturulmus veisletmenin nasıl bir strateji gelistirmesi gerektiği tespit edilmistir.Anahtar Kelimeler: Hizmet Planlaması, Kalite Evi, Kalite Fonksiyon Yayılımı, Konaklama Sektörü. Quality Function Deployment (QFD) is a quality technique that requires interdisciplinary teamwork that aims to design new and developed products so that it provides focusing on the customerneeds.In this research, the arising of the QFD concept, the explanation of the concept and its sideconcepts, the strong and weak sides of the concepts are explained. An example is given for a three starhotel how to get possible advantages for the enterprises when the QFD the techniques are used at thehotel enterprises in the tourism sector. By using the requirements and needs of the customers of hotelC, a quality house was established and it is decided what kind of a strategy the enterprise shoulddevelop.Key Words: Service Planning, House of Quality, Quality Function Deployment, AccommodationIndustry.
Collections