Sanayi işletmelerinde kalite maliyetleri ve muhasebeleştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Günümüzde rekabet ortamı nedeniyle mal ve hizmet üreten kuruluşların sürekli kar etmek için kaliteye verdikleri önem son derece artmıştır. Kuruluşların varlıklarını sürdürebilmeleri için hedefleri ve uygulamaya çalıştıkları `Toplam Kalite Yönetimi` yaklaşımı içinde yöneticilerin karar verme mekanizmalarına katkıda bulunacak araçlardan biri de, kalite maliyetleridir. Kalite maliyetleri, tüketici istek ve beklentilerini tam olarak karşılamak amacıyla sarf edilen çabaların parasal ifadesi olup, organizasyon içinde herkesin kolaylıkla anlayabileceği, kalite ile ilgili performansın ölçülmesi ve değerlendirilmesini ticari terimlerle gösteren bir ölçüttür. Kalite maliyetleri çalışmaları, kalite sistemi içinde optimizasyon sağlama metodu değildir. Kalitenin sistem içindeki seviyesini çeşitli temel değerlere göre (satış gelirleri, direkt işçilik, üretim miktarı gibi) kıyaslayarak göstermektedir. Kuruluşun kalite maliyetlerinin belirlenmesinde ve hesaplanmasında, toplam kalite kontrol felsefesi temel alınarak, müşteri isteklerinin belirlenmesi aşamasından üretilen ürünlerin kullanıcıya ulaştırılması ve kullanım sonrasına kadar tüm aşamalarda kalite maliyetleri olarak düşünülmemeli, aynı zamanda daha iyi kaliteye ulaşmak için sarf edilen çabaların maliyetleri de dikkate alınmalıdır. Kalite maliyetlerinin hesaplanmasıyla yönetim kademesine; kalite geliştirme fırsatlarım ve yerlerini belirlemek, kalite geliştirme yolunda çözülmesi gereken sorunları öncelik ve önem sırasına sokmak için bir araç sağlanır. II SUMMARY Today's competitive makes it necessary for the companies that produce goods and services to quality seriously more than ever. More and more companies are adopting total quality management to survive. And quality costs is a powerfull tool for decision makers. Quality costs are incurred in many different purrs of the organisation such as planing, manufacturin, sales, after sale service and others. Managers might find a comparasion of quality costs with manifacturing costs or sales or profits of great interest. The real value of a quality program is ultimately determined by it's ability to contribute to customer satisfaction and to profits. That is the principal reason why quality cost should be an integral part of an effective quality management system. Quality costs must be categorised it they are to be manged. The three major categories used are prevention costs, appraisal costs and failure costs. A company that has adopted quality system has the ability to determine it's quality level, effectively of the total quality management and quality improvement practices. Quality costs is effective tool for the companies who sees improving as their main goal.
Collections