Amerika Birleşik Devletleri`nin Massachusetts eyaletindeki özel katolik ilk ve ortaöğretim okullarına din eğitimi öğretmeni yetiştirme programı üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışma, Amerika Birleşik Devletlerinin Massachusetts eyaletinde ilk ve ortaöğretim düzeyindeki özel Katolik okullarına din eğitimi öğretmeni yetiştirme programı üzerine yapılan bir araştırmadır. Amerika Birleşik Devletleri' nde eğitim uygulamaları merkezî olmayıp, eyaletler tarafından düzenlenmektedir. Mahallî idarelerin de ayrıca yetkileri vardır. Anayasa'da devletin bir dini olmayacağı açıkça belirtildiğinden Amerikan devlet okullarında din dersi okutulmamaktadır. Her türlü dinin öğretiminin serbestçe yapıldığı okullar, özel okullardır. Bu, yine Anayasa tarafından teminat altına alman kişilerin dinî inançlarını özgürce yaşama hakkından ileri gelmektedir. Amerika'da din dersinin okutulduğu özel okullar, dinî grupların açtığı okullardır. Bu okullarda din dersini okutan öğretmenler, çoğunlukla bu dinî grupların açtığı özel yüksek öğretim kurumlarında ve eğitim merkezlerinde yetiştirilmektedir. Katolik ilk ve ortaöğretim kurumlarında görev yapacak olan din eğitimi öğretmenleri Katolik yüksek öğretim kurumlarında ve Katolik eğitim merkezlerinde uygulanan öğretim programlarıyla yetiştirilmektedir. Öğretmenliğe başlamadan önce bütün öğretmenlerin Katolik merkezleri tarafından verilen öğretmenlik sertifikasını elde etmesi zorunludur. Massachusetts eyaletindeki Katolik ilköğretim okullarında din eğitimi dersini çoğunlukla sınıf öğretmenleri okutmaktadır. Bu öğretmenlerin yetiştirilmesi için, Katolik merkezlerinde düzenlenen öğretim programları incelendiğinde öğretmenlere öğretim alanına yönelik önemli bilgiler aktarıldığı, ancak programların, meslekî eğitim bilgisi yönünden yetersiz olduğu görülmüştür. Katolik üniversitelerin ilahiyat bölümlerinde yürütülen din eğitimi öğretmeni yetiştirme programları incelendiğinde, özel alan bilgisi ve genel kültür ile ilgili derslerin programın hemen hemen tamamım kapsadığı, öğretmen adaylarına pedagojik formasyon kazandıracak derslere ve bu derslerde elde edilecek bilgi ve becerilerin okullarda uygulanmasına neredeyse hiç yer verilmediği görülmüştür. İlk ve ortaöğretime din eğitimi öğretmeni yetiştirme sorunu, Katolik din görevlileri ve Katolik Kilisesi*nin diğer alanları için uzmanII yetiştirme sorunuyla birlikte ele alınmış, bu öğretmenlerin ihtiyaçları ve sorunları göz önünde bulundurularak özel bir program hazırlanmamıştır. HI SUMMARY This work is a research on training program of the religious education teachers for Catholic schools at the levels elementary and secondary school education in Massachusetts State of the United States of America. In the United States of America, education applications are not central but arranged by states. Local governments have also authority on this area. Since the Constitution clearly determines that the State might not have a religion, religion lesson is not being instructed in American State schools. Schools in which every kind of religious education is made are private schools. This again depends on the right of individuals about freely enjoying their own religious beliefs. Private schools in which religion lessons are being instructed are private schools that are put into operation by varied religious groups. Teachers who instruct religion lessons in said schools are mostly have been educated in teaching foundations and education headquarters that are put into operation by said religious groups. Religious education teachers are being educated by teaching programs that are applied in Catholic institutions of higher education and in Catholic education headquarters (dioceses). Before beginning teaching, all teachers must obtain teaching certificate, which is being given by Catholic dioceses. In Catholic elementary schools, classroom teachers mostly instruct religious education lessons. When education programs, arranged in Catholic dioceses had been investigated, it was observed that important knowledge on teaching field had been transferred to teachers but programs were inadequate at the viewpoint of occupational education knowledge. When religious education teachers' training programs of Catholic Universities' theology faculties had been investigated, it was observed that said programs were including specific area knowledge and lessons about general culture but almost none of lessons that would give pedagogic formation to candidate teachers and practice of knowledge and skills that would be obtained as a result of said lessons were not existing. Issue of training religious education teachers for elementary and secondary education is considered togetherIV with issue of training Catholic religious officials and experts for the other areas of Catholic Church and a specific program that will consider requirement and problems of said teachers is not prepared.
Collections