Eğitim çalışanlarının bilgisayar destekli eğitimi tanıma düzeylerinin ve tutumlarının tespiti (Sivas ilinde bir araştırma)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde teknoloji hızla değişmekte ve gelişmektedir. Gelişen teknoloji insanoğluna yeni yaşam tandan ve yeni kolaylıklar kazandırmaktadır. İnsanoğlu hayatım kolaylaştırırken eğitilmiş topluma doğru, eğitilmiş toplumdan da gelişmiş topluma doğru bir süreci hızla yaşamaktadır. Teknolojinin insana son yıllarda verdiği en büyük hediye belki de bilgisayardır denebilir. Bilgisayarın yaşamı inkar edilemez şekilde kolaylaştırdığı ve insanların bu kolaylığı fark ederek bundan yararlandıkları da bir gerçektir. Bilgisayarın genel olarak çağdaş insanın yaşamındaki etkisi ve özelde eğitim kurumlarındaki önemi herkes tarafından kabul edilmektedir. Bilgisayar teknotojisinin, sanayi toplumundan bilgi toplumuna doğru geçişin en önemli aracı olduğunu söylemek mümkündür. Gelişmiş ülkelerin; gelişme kriterleri arasmda ilk sıralarda eğitime verdikleri önem ve eğüimlerindeki kalite örnek gösterilir. Artık çağdaş toplumlarda bilgisayarın gerekliliği değil, eğitimde daha verimli nasıl kullanılabileceği tartışılmaktadır. Bilgisayar destekli eğitimin toplumsal, ekonomik ve teknolojik gibi birçok boyutu olması, eğitimde uygulanmasmm bilimsel yöntemlerle gerçeMeştirilmesini gerekli kılmaktadır. Bu çalışmada bilgisayar destekli eğitim ve bu eğitimin temel unsuru sayılabilecek öğretmenlerin bilgisayar destekli eğitime bakış açılan ve tanıma düzeyleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmanın birinci bölümü bilgisayar destekli eğitimle ilgili teorik bilgilere ayrılmıştır, ikinci bölümde ise bir alan araştırması yapılmıştır. Sivas ilinde görev yapan öğretmenler üzerinde uygulanan anket sonuçlan analiz edilerek yorumlanmıştır.Araştırma bulguları ışığında öğretmenlerin çoğunluğunun bilgisayar destekli eğitime sıcak baktıkları görülmüştür. Ülkemizde kısa sürede BDE geçilmesinin mümkün olmayacağı öne sürülmüş ve bunun sebebinin de ülkemiz insanının sosyal ve ekonomik olarak buna müsait olmayışı hade edilmiştir. Yine öğretmenlerin büyük bir kısmı da `öğretmenin mevcut gelir düzeyiyle bilgisayar destekli eğitime güdülenemeyeceğini` ifede etmişlerdir. öğretmenlerin % 70'inin kendisine ait bilgjsayanmn bulunmadığı, % 69,7 sinin internet kullanmadığı göırülmüştür. Dolayısryla Öncelikle öğretmenlerin bu konuda eğitilmesi, maddi ve bilgi yönünden desteklenmesi ve yönlendirilmesi gerekmektedir. Geleceğin güçlü ve kalkınmış ülkesi olabilmemiz için eğitime planlı, yeterli ve gerekli yatıranın yapılarak, eğitim sistemimizin iyi bir koordinasyonla daha iyi işler hale getirilmesi gerekmektedir. Eğpmjş topluma lq§a sürede ulaşmamızın bilgisayar destekli eğitim ile mümkün olacağı ve eğitilmiş insan gücü oluşturmada bilgisayar destekli eğitimin etkin rol oynayacağı görüşü öğrenenlerimizin büyük çoğunluğunca kabul görmüştür. E Nowadays technology is changing and developing at a fantastic speed. Developing technology has provided man with new life styles and facilities. Man has been experiencing a process towards an educated and consequently towards a developed society while facilitating the life. It can be said that the greatest gift that technology offered to mankind recently is probably the computer. It is a reality that computer has facilitated the life undeniably and people have benefited from this means after realizing it. It is a commonly accepted fact that in general computer has considerable influence on the life of modern man and specifically it is quite important in educational institutions. It is possible to claim that computer technology is the most important means of transformation from an industrialized society into an information society. Among the most important development criteria of the developed countries, how important they consider education and the quality of their educational system are illustrated first. It is not the necessity of computer for education what is debated in modern societies today but how it could be used more productive for educational purposes. The fact that CAE ( Computer Aided Education ) has several dimensions such as social, economic, technological etc. makes it indispensable for the practice of CAE to be realized employing scientific methods. In this master's thesis, an effort was made to determine the teachers' point of view in CAE and their level of fainilariry with it, which could be regarded as the fundamental element of CAE. inThe first part of this study is devoted to the theoretical aspects of CAE. In the second part a district survey is carried out. The answers given by teachers in a poll taken in the provincial centre of Sivas are analyzed and commented on. In the light of the findings of the survey it is viewed that most of the teachers regard CAE something positive. It is claimed that it is not possible to put CAE into practice in our country in the short run and the reason for that is the feet that man of our country is not convenient for CAE in social and economic respects. A good number of the teachers find it impossible to motivate themselves for CAE with their present level of income. It is observed that 70% of the teachers do not possess a personal computer and 69,7 % of them never use Internet. Therefore it is apparent that the teachers need to be trained, supported and oriented first from financial and informative aspects. In order for our country to be developed and powerful in the future, necessary investment in education must be made sufficiently in a planned way and it must be put into practice by means of a good coordination.lt is commonly accepted among majority of our teachers that it is possible in a short time to become an educated society by means of CAE, and CAE will play an effective role in creating a trained manpower. IV
Collections