Grafik hesap makinesi programı destekli problem çözme öğretiminin matematik başarısı ve tutumuna etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma grafik hesap makinesi programı destekli problem çözme öğretiminin dönüşüm geometrisi konusunda öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ön test- son test gruplu model uygulanmış ve araştırma deseni olarak yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma örneklemini Balıkesir'de bir ortaokuldan rastgele seçilmiş olan 49 öğrenci oluşturmuştur. Dönüşüm Geometrisi konusu 27 kişiden oluşan deney grubunda grafik hesap makinesi programı kullanılarak; 22 kişiden oluşan kontrol grubunda ise teknoloji ile ilgili materyal kullanılmadan 6 haftalık süreyle uygulama yapılmıştır. Araştırmada Dönüşüm Geometrisi Başarı Testi ile gruplar arasındaki akademik başarı ve Geometri Tutum Ölçeği ile de gruplar arasındaki geometriye yönelik öğrenci tutumları incelenmiştir. Deney grubu öğrencilerine yansıtıcı günlük formu uygulanmış ve görüşme yapılmıştır. Veriler nicel ve nitel olarak analiz edilmiştir. Nicel analiz için başarı testi ve tutum ölçeğinden elde edilen verilere ilişkisiz örneklem t testi uygulanmıştır. Verilerin analizi sonucunda sadece deney grubu öğrencilerinin akademik başarılarında anlamlı bir artış olduğu görülmüştür. Geometriye yönelik tutuma bakıldığında kontrol ve deney gruplarının her ikisinde de az bir artış olduğu fakat bu artışın anlamlı olmadığı görülmüştür. Cinsiyeti faktörünün kontrol altında tutulmasıyla oluşturulan tutum ölçeği puanları için Ancova testi yapılmış ve deney grubu lehine anlamlı farklılık elde edilmiştir. Verilerin nitel analizi için deney grubu öğrencilerine uygulanan yansıtıcı gözlem formları ve öğrencilerle yapılan görüşmelerde elde edilen veriler kullanılarak içerik analizi yapılmıştır. Genellikle deney grubu öğrencilerinin grafik hesap makinesi programı ile bilgilerini kalıcı hale getirdiği, öğrenmelerini kolaylaştırdığı, derse karşı olumlu tutum geliştirdiği ve dersi zevkli hale getirdiği gibi görüşler belirttikleri tespit edilmiştir. This research was conducted to investigate the effect of problem solving instruction supported by graphic calculator program on academic achievement and attitudes of students on transformation geometry. In the research, pre-test-post-test group model was applied and semi-experimental design was used as research design. The research sample consisted of 49 students who were randomly selected from a secondary school in Balikesir. Transformation Geometry was administered to experimental group consisting of 27 participants by using a graphical calculator program. In the control group consisting of 22 people, the technology was applied for 6 weeks without using the material. In the Survey Geometry Achievement Test, students' attitudes towards geometry between groups were examined with the academic achievement and Geometry Attitude Scale among the groups. Reflective daily form was applied to the students of the experimental group, and an interview was made. The data were analyzed quantitatively and qualitatively. For the quantitative analysis, unrelated sample t test was applied to the data obtained from achievement test and attitude scale. Analysis of the data showed that only a significant increase in the academic achievement of the experimental group was observed. There was a slight increase in both the control and experimental groups when looking at the geometric orientation, but this increase was not significant. The Ancova test was performed for the attitude scale scores formed by controlling the gender factor and a significant difference was obtained in favor of the experimental group. For the qualitative analysis of the data, content analysis was performed using reflective observation forms applied to the experimental group students and the data obtained from the interviews made with the students. Generally, it has been determined that the students of the experimental group make their knowledge permanent with graphical calculator program, facilitate their learning, develop positive attitude towards the lesson and make the lesson pleasurable.
Collections