Din ve ahlâk öğretiminde drama yöntemi ve uygulama örnekleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Drama, çocuklar için oldukça geniş olanaklar sunan, çocukların hem kendi hem de başkalarının ihtiyaçlarına ve duygularına karşı duyarlı, sosyal yönden gelişmiş, işbirliğine açık, özgür düşünceli ve yaratıcı kişilik geliştirmelerini sağlayan bir eğitim aracıdır. Drama yöntemi eğitim alanında geniş bir kullanım alanına sahiptir. Bu çalışma ile drama yönteminin DKAB( Din Kültürü Ahlâk Bilgisi) dersine uygunluğu ve bu derste nasıl kullanılacağı çeşitli örneklerle ortaya konulmuştur. Bu alanda tespit edilen ihtiyaçtan ortaya çıkan ve DKAB dersi öğretmenleri düşünülerek hazırlanan bu çalışma altı bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; araştırmanın problemi, amacı, önemi, denenceleri, sayıltılan, sınırlılıkları, yöntemi ve ilgili kavramlar üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde; konunun daha iyi anlaşılmasını için dramatizasyonla ilgili temel kavramlara yer verilmiş, bunlar ayrıntılı ve açık bir şekilde ele alınmıştır. Üçüncü bölümde; drama yönteminin uygulanmasını kolaylaştıran etkinlik türlerine yer verilmiştir. Dördüncü bölümde; drama yönteminin, ahlâk, ibadet, inanç Öğretimi açısından din eğitimine uygunluğu açıklanmıştır. Beşinci bölümde; uygulayıcılara yardımcı olmak amacıyla drama yönteminde ki her bir teknikle ilgili, bütün konuları kapsayacak şekilde uygulama örneklerine yer verilmiştir. Altıncı ve son bölümde; çalışmada varılan sonuç ve drama yönteminin kullanılmasına dair bazı önerilere yer verilmiştir. ÖZET Drama, çocuklar için oldukça geniş olanaklar sunan, çocukların hem kendi hem de başkalarının ihtiyaçlarına ve duygularına karşı duyarlı, sosyal yönden gelişmiş, işbirliğine açık, özgür düşünceli ve yaratıcı kişilik geliştirmelerini sağlayan bir eğitim aracıdır. Drama yöntemi eğitim alanında geniş bir kullanım alanına sahiptir. Bu çalışma ile drama yönteminin DKAB( Din Kültürü Ahlâk Bilgisi) dersine uygunluğu ve bu derste nasıl kullanılacağı çeşitli örneklerle ortaya konulmuştur. Bu alanda tespit edilen ihtiyaçtan ortaya çıkan ve DKAB dersi öğretmenleri düşünülerek hazırlanan bu çalışma altı bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; araştırmanın problemi, amacı, önemi, denenceleri, sayıltılan, sınırlılıkları, yöntemi ve ilgili kavramlar üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde; konunun daha iyi anlaşılmasını için dramatizasyonla ilgili temel kavramlara yer verilmiş, bunlar ayrıntılı ve açık bir şekilde ele alınmıştır. Üçüncü bölümde; drama yönteminin uygulanmasını kolaylaştıran etkinlik türlerine yer verilmiştir. Dördüncü bölümde; drama yönteminin, ahlâk, ibadet, inanç Öğretimi açısından din eğitimine uygunluğu açıklanmıştır. Beşinci bölümde; uygulayıcılara yardımcı olmak amacıyla drama yönteminde ki her bir teknikle ilgili, bütün konuları kapsayacak şekilde uygulama örneklerine yer verilmiştir. Altıncı ve son bölümde; çalışmada varılan sonuç ve drama yönteminin kullanılmasına dair bazı önerilere yer verilmiştir.
Collections