Küçük işletmelerin kurumsallaşmasında değişim süreci ve bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzün hızla degisen ve giderek artan rekabet kosullarında,teknolojilerdeki gelisme temposunun inanılmaz boyutlara yükseldigi, haberlesme veulasım imkânlarındaki gelismenin neredeyse günlük olaylar haline geldigi birortamda isletmeler ayakta kalma ve yasam savası vermektedirler. Bu sartlar altındaboyut olarak küçük oldukları halde bulundukları ekonomilerde önemli faaliyetlergerçeklestiren küçük isletmeler, çogu ülkede, isletmelerin büyük bir kısmınıolusturmaktadır. Rekabet savasını kazanan bu isletmelerle savası kaybedip piyasadançekilen isletmeler arasındaki farkı gösteren en önemli özellik, isletmelerinkurumsallasma düzeyleridir. Kurumsallasma düzeyi yüksek olan isletmeler busavastan basarıyla çıkmakta, düsük olan isletmeler ise tarihe gömülmektedir.Bu noktada ?kurumsallasma? olgusu bir sart olarak kendini kabulettirmektedir. Küçük isletmelerin uzun bir yasam çizgisine sahip olabilmeleri,etkinliklerini arttırabilmeleri ve kamuoyunda gelecek için güven veren bir konumagelebilmeleri, onların, kurumsallasma düzeyleriyle orantılı olarak degismektedir.Küresellesme, sürekli degisim, rekabet sartları, teknoloji gibi daha birçok önemlineden, küçük isletmelerin kurumsallasma ihtiyacını dogurmaktadır. Özellikle debelirgin bir büyüme yasamıs küçük isletmeler için kurumsallasma kaçınılmaz halegelmektedir.Kurumsallasma teorisi, örgütsel degisimi açıklayan bir teori olarak görülmez;örgütlerin, çevrelerine nasıl ayak uyduracaklarını gösterirken, degisim sonucundakurumsal örgüt yapılarını korumaya yol gösterir. Bununla birlikte, bir örgütünçevresindeki baskılara uyarlanarak nasıl kurumsallastıgına ve kurumsallasmıs birörgütün nasıl degisecegine ya da degismeyecegine iliskin görüsleri de kapsar.Bu çalısmanın amacı, kurumsallasma teorisini örgütsel degisime uyarlayarakküçük isletmelerin kurumsallasmasında kurumsal çevrelerine nasıl uyarlanacaklarıve nasıl degisecekleri konusuna açıklık getirmektir.Sonuç olarak arastırma, Sivas ili merkezi sınırlarındaki akaryakıtistasyonlarında Likit Petrol Gazı (LPG) satısı bulunan isletmeler alınarak bualandaki küçük isletmelerde kurumsal bir yapının olusmasında degisim sürecineyaklasımı ortaya koymaktır. Böylece bu isletmelerin kurumsallasma potansiyelininve yeteneginin olup olmadıgı tespit edilmis olacaktır. Bu tespit yapılırken Sivas ilimerkezi sınırlarındaki akaryakıt istasyonlarında LPG satısı alanında faaliyetgösteren küçük isletmeler seçilecek, bu isletmelerde kurumsal bir yapınınolusturulmasında izlenen adımlar belirlenip degisim sürecinin organizasyonüzerinde ne gibi etkiler yarattıgı incelenerek bu sürecin nasıl yönetilecegiarastırılacaktır. At the incremental competitive conditions of these days, incredible progressof development of technology, improvement of the communication andtransportation have been civil time activities. So, enterprizes struggle againts theseconditions to be survive. Under these conditions, small enterprizes which realizationimportant activities in their economies, are composing a very big part of totalenterprizes. The most important feature that shows the difference betweencompetition-war-loser enterprizes which withdraw from the market and competitionwar-winner enterprizes is the institutionalizm levels of the enterprizes. Enterprizeswhich have high institutionalizm level survive but the others have lowinstitutionalizm level are fail.At this point, ?institutionalizm? has itself put across like an imperativenessphenomenon. Improvement, having a sustained life, increasing their effectivenessand having a trusted level in the future of the small enterprizes is all proportionalwith their institutionalizm level. Globallizm, continious change, conditions ofcompetition, technology and other important reasons generate the necessity of theinstitutionalizm of the small enterprizes. Especially, for the small enterprizes whichmade considerable growth, institutionalizm becomes inevitable.Institutionalizm theory doesn?t explain the organizational change. It showshow organizations transduction to their environment. When it does that, it leads theenterprizes to be static and routine. Nonetheless, it includes the ideas of how anenterprize will be institutional in connection with the pressure of the environment,how an institutionaled organization will change or won?t.The aim of this study is to explain the organizational change by taking theidea of institutional theory viewpoint to the organizational change and how smallenterprizes will customize with their institutional environment and how they change.Consequently; this survey shows that the change process of the smallenterprizes which sell Liquid Petrol Gas (LPG) in the centeral zone of the Sivas city.So, it can be comprehensible that these enterprizes have potantial or skill ofinstitutionalizm or not. Whilw doing this, small enter prizes which sell LPG in thecenteral zone of the Sivas city will be choiced and following steps made by thesesmall enterprizes will be determined. Finally, what kind of effects on organizationby change process will be analysed and how this process will be managed.
Collections