Köyde görev yapan sınıf öğretmenlerinin eğitim öğretim sürecinde karşılaştıkları sorunlar (Sivas ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, köyde görev yapan sınıf öğretmenlerinin eğitim öğretim sürecinde karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşlerini önem derecelerine göre belirlemektir. Köyde görev yapan sınıf öğretmenlerinin eğitim öğretim sürecinde karşılaştıkları sorunların belirlenmesine yönelik bu araştırma, tarama modeline dayalı nitel bir çalışmadır.Araştırmanın evreni; 2008?2009 eğitim-öğretim yılının birinci döneminde, Sivas il merkezine bağlı 83 köy ilköğretim okulunda ?kadrolu? olarak görev yapan 198 köy sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmayı ise anketleri geçerli kabul edilen 162 köy sınıf öğretmeni oluşturmuştur.Verilerin toplanmasında ?açık-uçlu sorulardan oluşan bir anket formundan? yaralanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi kullanarak çözümlenmiştir. İçerik analizi sonuçları frekans ve yüzde tabloları şeklinde sunulmuştur. Araştırma sonunda aşağıdaki bulgulara ulaşılmıştır.Köyde görev yapan sınıf öğretmenlerinin çoğunluğu, eğitim öğretim sürecinde; öğrenci ile ilgili karşılaştıkları en önemli sorun olarak, ?Velinin İlgisizliği? sorununu; veli ile ilgili karşılaştıkları en önemli sorun olarak, ?Öğrenciye İlgisizlik? sorununu; yönetici ile ilgili karşılaştıkları en önemli sorun olarak, ?Ayrımcılık Yapma? sorunu; müfettiş ile ilgili karşılaştıkları en önemli sorun olarak, ?Mevcut Şartları Göz Ardı Etme? sorununu ve Meslektaşları ile ilgili karşılaştıkları en önemli sorun olarak ?Birbirini Çekememe? sorunu göstermiştir.Anahtar SözcüklerSınıf Öğretmeni, Köy, Eğitim Öğretim Süreci, Öğretmen Sorunları. The purpose of the study is to determine to severity according to the opinions of classroom teachers working in the village about the problems they encounter during the education process. This research to determine the problems faced by the classroom teachers working in the village during the education process is a qualitative study based on scanning model.Population of the study is made up of 198 staffed classroom teachers who are from 83 village primary schools connected to Sivas city center and who are working as classroom teachers in the village during the first period of the 2008-2009 academic year. The study has been made up of 162 classroom teachers whose questionnaires are valid.While gathering the data it has been benefited from some sort of a questionnaire in which open-ended questions are included. The obtained data has been used as a method of content analysis. Content analysis results are presented in the form of frequency and percentage tables. The following findings have been obtained at the end of the research.The majority of classroom teachers working in the village have stated that the most important problem with students is students? indifference of parents; and the most important problem with parents is parents? indifference to the students; the most important problem with the manager is discrimination; the most important issue with the inspectors is the inspectors? ignorance of existing conditions, and finally the most important issue with their colleagues is jealous of eacher other.Key WordsClassroom Teacher, Village, Education Process, Problems of Teachers
Collections