KOBİ`lerde E-pazarlamanın önemi: Konya KOBİleri`nde E-pazarlama uygulamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşen dünyadaki yeni ekonomik gelişmeler, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki yenilikler ve buna paralel olarak bilgisayar ve internet kullanımının yaygınlaşması, hem bireyleri hem de işletmeleri bir değişim içine sokmuştur. Günümüz bilgi çağında artan rekabet şartları ile hızlı değişim ve gelişmeler, küçük ve orta büyüklükteki işletme (KOBİ)'lerin tamamını etkilemiş ve aynı zamanda yeni kavramların da oluşmasına sebep olmuştur. Rekabetçi ortamda, işlerini kolaylaştırmak ve hızlandırmak amacıyla, bilgi teknolojilerini kullanarak internet yoluyla e-pazarlama yapmak kobiler için kaçınılmaz olmuştur.Bu araştırmada kobilerde (i) bilişim teknolojileri kullanım düzeyi, (ii) e-pazarlama amaçları, (iii) e-pazarlamaya geçiş engelleri ve (iv) internet ile gerçekleştirilen satış performansı arasındaki ilişkiler ve bu e-pazarlama faktörlerinin e-pazarlama performansına etkisi incelenmiştir. Araştırmanın teorik kısmında, kobilerin gelişimi ve pazarlama sorunlarının çözümü E-pazarlama internet yoluyla anlayışı kapsamında araştırılmış ve kobilerin bilgi teknolojilerine bakış açısı ve bunların kullanımını etkileyen faktörler hakkında detaylı bilgiler verilmiştir. Bu genel çerçeve doğrultusunda, ilk olarak kobiler hakkında bilgiler, tanımı, avantaj ve dezavantajları, sorunları ve sağlanan destekler ele alınmıştır. Sonraki bölümde bilişim teknolojileri ve kobilerde e-ticaret, e-pazarlama ile ilgili bilgiler verilmiştir.Araştırmanın uygulama kısmında, kobi yöneticilerinin bilişim teknolojileri kullanım düzeyi, e-pazarlama amaçları ve geçiş engelleri ile ilgili düşüncelerinin e-pazarlama performansı üzerindeki etkileri araştırma modeli çerçevesinde incelenmiştir. Bu amaç için Konya'daki 2 ve 3. Organize Sanayi Bölgesinde (KOS) bulunan toplam 285 kobiden web sitesine sahip olan 172 kobiye ulaşılmış ve bunlardan 95 işletmenin anket verileri araştırma için kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, bilişim teknolojisini yüksek düzeyde kullanan ve yüksek düzeyde internet yoluyla satış performansına sahip işletmeler, daha iyi e-pazarlama performansı göstermektedir. E-pazarlama yapan kobilerin yapmayan kobilere göre rekabet üstünlüğü sağladıkları görülmektedir.Sonuç olarak e-pazarlama kobilerin pazarlama faaliyetlerini çeşitlendirmiş ve bu faaliyetlerini yeni bir anlayışla yürütmelerine önemli katkılar sağlamıştır. Bu kapsamda yapılan incelemeler ve ampirik bulgular, e-pazarlama ile başarı elde etmek için bilişim teknolojisinden etkin olarak yararlanılmasının gerekliliğini göstermiş ve aynı zamanda bilişim teknolojisi, e-pazarlama amaçları ve e-pazarlamaya geçiş engelleri ile e?pazarlama performansı arasındaki güçlü ilişkiyi ortaya çıkarmıştır.Anahtar Sözcükler:KOBİ, bilişim teknolojileri, e-pazarlama, internet New economic developments, innovations in information and communication technologies and theconsequent spread of computer literacy and internet use in a globalizing world have putpeople and enterprises in a change. In the present day of information age, stiffeningcompetition with rapid changes and developments have affected all small and medium sizedenterprises (SMEs) and, at the same time, induced the emergence of new concepts. In such acompetitive environment, web based e-marketing enabled by information technologies (IT) hasbecome indispensible for SMEs to facilitate and accelerate their operations.In the present work, the relations between (i) the level of information technology use bySMEs, (ii) the aim of e-marketing, (iii) the transition obstacles to e-marketing and (iv)the web-sales performance and the implications of these e-marketing factors for e-marketingperformance were investigated. In theoretical part of the work, development of SMEs andsolutions of marketing problems were investigated within the scope of e-marketing conceptand detailed information regarding SMEs? approach to IT and factors affecting the use ofthem were presented. Adhering to this general frame, a detailed account of SMEs, theirdefinition, inherent advantages and disadvantages, their problems and available forms ofsupport were considered. In the next section, information pertinent to IT and e-trading inSMEs, e-marketing, online marketing were provided.In practical part of the work, IT adaptation level by SME administrators, their e-marketingaims and the effect of their opinions about transition obstacles on e-marketing performancewere investigated in the frame of the research model. For this aim, 172 SMEs, which have websites, have been picked from a total of 280 SMEs from 2 and 3. Organized Industrial Zone ofKonya and survey data of 95 enterprises among them have been used for research. According tothe results of our research, businesses adept at IT use and maintaining high salesperformance via internet, have performed better at e-marketing. It was shown that, SMEswhich adopted e-marketing achieved higher competitiveness compared to the SMEs who did notadopt.As a result, web-based e-marketing have diversified the marketing activities of SMEs andsignificantly contributed to their sales. Investigations and empirical findings in thisscope have showed that, in order to succeed in e-marketing it is necessary to benefit fromIT effectively. It has exposed the strong relations between IT, e-marketing aims, transitionobstacles to e-marketing and e-marketing performance.Key words:SME, IT, e-marketing, internet, e-trading
Collections