Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Mehmet Zeki
dc.contributor.authorÇetinkaya, Savaş
dc.date.accessioned2021-05-07T09:21:00Z
dc.date.available2021-05-07T09:21:00Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/609710
dc.description.abstractBu tez, T.C. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde yüksek lisans tezi olarak hazırlanmıştır.?Halkın, Dinî Bilgileri ve Bu Bilgileri Öğrenme Kaynakları (Rize İli Örneği)? adlı bu araştırma dört bölümden oluşmaktadır.Birinci bölümde, araştırmanın problemi, amacı ve önemi, denenceleri ve araştırmanın tekniği, sayıtlıları ve sınırlılıkları, araştırmada geçen temel kavramlar ve son olarak da araştırmanın evren ve örneklemi üzerinde durulmuştur.İkinci bölümde, din eğitimi veren kurumlar ve işlevleri hakkında bilgi verilmiştir.Üçüncü bölümde Rize halkından rastgele seçilen 100 kişi ile yapılan mülakat sonucu elde edilen bulgular, tablolar halinde gösterilmiş, verilen cevaplar doğrultusunda yorumlar yapılmıştır.Dördüncü bölümde, araştırmadan çıkan sonuç ve araştırmaya bağlı bir takım öneriler sunulmuştur.Anahtar Sözcükler: Din Eğitimi, Dinî Eğitim, Dinî Bilgi,
dc.description.abstractThis thesis has been prepared for the graduate program at the Social Sciences Institute at Republic University in Turkey.The study titled `The sources used by the public in understanding religion` (Rize province case study) is composed of four parts.The first part examines the problem in question, the purpose and importance of the question, the hypothesis and method of research, data and limitations, the fundamental concepts of the research and the samples and overall findings of the research.The second part provides information on institutions that provide religious education and their functions.The third part presents the findings of a survey conducted with 100 randomly selected people in the province of Rize. These findings are presented in table format and comments are presented based on the answers provided.The fourth part presents the conclusions of the research and suggestions for further research.Keywords: Education of Religion, Religious Education, Religiousen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleHalkın, dinî bilgileri ve bu dinî bilgileri öğrenme kaynakları (Rize ili örneği)
dc.title.alternativeThe sources used by the public in understanding religion (Rize province case study)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmReligion
dc.subject.ytmUnderstanding of religion
dc.subject.ytmReligious education
dc.subject.ytmReligious development
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmPublic education
dc.subject.ytmRize
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmInformation access
dc.subject.ytmOrganizations
dc.identifier.yokid360792
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid254397
dc.description.pages153
dc.publisher.disciplineDin Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess