Tanzimat sonrası Erzincan`da eğitim
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında, Osmanlı Devleti?nin son asrında Erzincan ili ve ilçelerindeki örgün eğitim-öğretim faaliyetlerinin ana kaynaklar ışığında açığa çıkarılması, eski ve yeni eğitim kurumlarının tanıtılması hedeflenmiştir. Bu çalışma, giriş, üç bölüm ve sonuç kısımlarından meydana gelmiştir. Giriş kısmında; Erzincan Tarihi, Erzincan ve ilçelerinin Osmanlı dönemi idari yapısı, Tanzimat öncesi Erzincan?da eğitim, Tanzimat öncesinde Osmanlı Devleti?nde sıbyan mektepleri ve medreseler, Tanzimat sonrasında Osmanlı maarif teşkilatında meydana gelen değişiklikler ile eski ve yeni eğitim kurumları ana hatlarıyla açıklanarak Osmanlı eğitim sistemi özetlenmiştir.Birinci bölümde, Erzincan ili merkezi ve merkeze bağlı yerleşim yerlerinde yapılan eğitim faaliyetleri veeğitim kurumlarından bahsedilmiştir.İkinci bölümde, halen Erzincan iline bağlı ilçelerde yapılan eğitim faaliyetleri ile eğitim kurumlarından bahsedilmiştir.Üçüncü bölümde, maarif teşkilatı, maarifin ekonomik kaynakları ve Erzincan?daki kütüphaneler üzerinde durulmuştur.Sonuç kısmında ise, bütün maddi zorluklara ve coğrafi engellere rağmen Osmanlı Devleti?nin, Erzincan ve ilçelerinde eğitimin yayılması ve okulların yaygınlaşması için özel çabalar sarf ettiği görülmektedir. Erzincan ve ilçelerinde gittikçe artan bu faaliyetler aslında padişah II. Abdülhamit dönemine denk gelmektedir. XX. yüzyılın başında başta kaza merkezleri olmak üzere hemen her nahiyede ibtidai mektepleri açılmış ve temel eğitim güçlendirilmiştir. Askeri açıdan önem kazanan Erzincan şehrinde ise orta ve yüksek sivil-askeri öğretim kurumları açılarak eğitim yüksek bir seviyeye çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Erzincan, Osmanlı Devleti, Eğitim, 4. Ordu The study of this thesis aimed revealing educational activities in Erzincan and its boroughs by using main sources and presenting old and new education institutions in the last century of Ottoman Empire.This study consists of introduction, three parts and conclusion. In the introduction part; by explaining the history of Erzincan, Erzincan?s and its boroughs? administrative structure during Ottoman time, education in Erzincan before Tanzimat period, sıbyan schools and Moslem theological schools before Tanzimat period, variations in the public instruction of Ottoman after Tanzimat period and new and old education institutions, educational system of OttomanEmpire is summerized.In the first part; it is mentioned about educational activities in Erzincan city centre and close settlement places affiliated to the city centre and educational institutions.In the second part; it is mentioned about educational activities and education institutions in the boroughs which are stil affiliated to Erzincan.In the third part; public instruction, public instruction?s economic sources and libraries in Erzincan are explained.In the conclusion part; it is seen that Ottoman Empire struggles about be coming education and schools wide spread in Erzincan and its boroughs in spite of all monetary difficulties and geographical obstacles. All these increasing activities in Erzincan and its boroughs ocur during the time of Sultan Second Abdülhamit. At the beginning of the twentieth century, ibtidai schools are opened and main education is strenghtened in all borougs, especially in borough centres. In Erzincan city which gained importance about military, by opening secondary schools and high civillian military schools, education is increased to a high level.Keywords: Erzincan, The Ottoman Empire, Education, 4th Army.
Collections