Bilişim teknolojileri öğretmenleri gözünden robotik kodlama ve robotik yarışmaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada robotik kodlama ve robotik yarışmaları ile ilgili Bilişim Teknolojileri (BT) öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda BT öğretmenlerinin robotik kodlama ders sürecinde elde ettiği deneyimler ve robotik yarışmaları hakkındaki görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma 2018 – 2019 eğitim öğretim yılında 16 farklı ilde MEB'e bağlı devlet ve özel kurumlarda görev yapan 20 BT öğretmeni ile yürütülmüştür. Çalışmada yarı yapılandırılmış görüşme formu ile veriler toplanmıştır. Nitel bir durum çalışması olarak tasarlanmış bu çalışmada tematik analiz yönteminden faydalanılmıştır. Bu doğrultuda elde edilen veriler neticesinde katılımcıların robotik kodlama eğitimi ve robotik yarışmalarının gerekliliği hakkında çoğunlukla olumlu görüşe sahip oldukları ortaya çıkmıştır. Bununla birlikte robotik kodlama etkinliklerinin öğrencilerin ilgilerini çektiği, aktif öğrenme sağladığı ve bunun sonucunda derse olan motivasyonlarının arttığı söylenebilir. Öğretmenlerden elde edilen görüşler neticesinde robotik kodlama eğitimlerinin yaygınlaştırılması sonucuna ulaşılmıştır. Okullarda robotik kodlama eğitimi ile ilgili sınırlıklıklar arasında; ders saatlerinin az olması, robot setlerinin maliyetlerinin fazla olması ve okulların donanımsal açıdan eksiklerinin olması gibi olumsuzluklar yer almaktadır. The aim of this study is to examine the views of IT teachers about robotic coding and robotics competitions. In this direction, it was tried to determine the experiences of IT teachers about robotic coding course and their opinions about robotics competitions. The research was conducted with 20 IT teachers working in public and private institutions affiliated to MEB in 16 different provinces in 2018-2019 academic year. In this study, data were collected with semi-structured interview form. Thematic analysis methods were used in this study which was designed as a qualitative case study. As a result of the data obtained in this direction, it was revealed that the participants had mostly positive opinions about the necessity of robotic coding training and robotic competitions. However, it can be said that robotic coding activities attract students' interest, provide active learning and increase their motivation for the course. As a result of the opinions obtained from the teachers, it has been concluded that the robotic coding trainings have become widespread. Among the limitations related to robotic coding education in schools; lack of lesson time, robotic sets, the costs are high and the lack of hardware suffer from schools.
Collections