Cumhuriyet Üniversitesi`nde eğitim gören engelli öğrencilerin yaşam kalitesi (SF 36) düzeyleri ve anksiyete düzeylerinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; Cumhuriyet Üniversitesi'nde Eğitim Gören Engelli Öğrencilerin Yaşam Kalitesi (SF 36) Düzeyleri ve Anksiyete Düzeylerini Araştırmaktır. Engellilik insana özgü, insanla iç içe bireysel bir durum olarak biyolojik faktörlere bağlıdır. Fakat aynı zamanda, insanların toplum içinde çeşitli rol ve yükümlülükler üstlenerek yaşaması, toplumun beklentilerini karşılamak zorunda olmalarından dolayı toplumsal bir olgu olup, kültürel, toplumsal, politik, ekonomik ve yasal faktörlerden de etkilenmektedir. Bu durumların sonucu olarak, `engellilik-engelli`, `özürlülük-özürlü`, `sakatlık-sakat` gibi deyimler, her biri tarafından da farklı biçimde tanımlanmıştır.Engelli insanların daha iyi bir yaşam düzeyine kavuşturulması toplumsal bir sorumluluktur. Engelli bireyleri toplumun ayrı bir kesimi olarak değil, bütünleşmiş bir parçası olarak algılamak ve onların sosyal alanda etkinliğini artırmak adına gerekli düzenlemeleri yapmak toplumun insanlık görevi, engellinin ise temel hakkıdır.Bu çalışmada engelli Cumhuriyet Üniversitesi öğrencilerinin yaşam kalitesi (SF 36) düzeyleri, anksiyete düzeyleri ve engellilik olgusu verileri ele alınmıştır. Çalışmanın bulgular ve analiz bölümüne kadar engellilik, özel eğitim, eğitim ve engellilik, yükseköğretim kurumlarında engelli öğrenciler ve Cumhuriyet Üniversitesi olguları işlenmiştir.Araştırmanın bulgular ve analiz kısmında ise; Türkiye'nin seçkin üniversiteleri arasında yer alan `Cumhuriyet Üniversitesi'nde Eğitim Gören Engelli Öğrencilerin Yaşam Kalitesi (SF 36) Düzeyleri ve Anksiyete Düzeyleri` araştırmasında yapılan anketler incelenerek; anket bulgularının analizi ve verilerin genel değerlendirmesi yapılmıştır.Sonuç olarak yaptığımız çalışmalardan; elde ettiğimiz verilerden yola çıkarak genel bir çerçeve çizilmiş yükseköğretimde eğitim gören engelli öğrencilerin yaşam kalitesi (SF 36) düzeyleri ve anksiyete düzeylerinin. Engellilerin hayatının büyük bir çoğunluğunda önemli bir yer edindiği gerçeği ortaya çıkmıştır. The purpose of these studies is to investigate the level of quality of life and anxiety levels of students with disabilities who are studying at Cumhuriyet University. Disability is a condition that is dependent on biological factors as a person-specific individual situation. At the same time, however, they are affected by cultural, social, political, economic and legal factors because they have to fulfill various roles and obligations in society and have to meet their expectations. As a result of these situations; `Disabled`, `handicapped`, `crippled` statements are defined differently by each one. It is a social responsibility to make disabled people have a better life. Perceiving disabled people as a part of society and make necessary arrangements to increase their social activity is the humanitarian duty of the society and is the most basic right of the disabled person. In this study, the level of quality of life, anxiety levels and the relevance of disability of disabled students of Cumhuriyet University were discussed. The findings of the study and disability until the analysis section, special education, and disability, and disabled students in the Universities and disabled students in the Cumhuriyet University were processed. In the findings and analysis of the study; by analyzing the questionnaires conducted in the `Cumhuriyet University` which is one of the distinguished universities of Turkey, `The quality of life and anxiety levels of the students with disabilities` Analysis and evaluation of survey findings were made. As a result, a general conclusion has been drawn from the data obtained from the studies made and it has been revealed that the quality of life and anxiety levels of disabled students who are educated in high universities have an important place in most of their lives.
Collections