Kongre turizmi ve Türkiye`nin kongre turizmi potansiyeli
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Kongre Turizmi çeşitli toplantıların organizasyonları neticesinde ortaya çıkan faaliyetlerin bütününden meydana gelen bir sektördür.Ekonomik açıdan; ülkeye döviz sağlaması, istihdam yaratıcılığı, diğer sektörleri sürüklemesi ve mevsim uzatıcılığı karakteri ile katkı sağlamaktadır. Sosyo-kültürel açıdan ise; negatif kültürel etkilerini azlığı, ülke açısından olumlu imaj sağlaması, bilimsel çalışmalara katkısı, şehir sakinlerinin kullanabileceği yeni tesisler yaratması, kültür ve sanat etkinliklerini desteklemesi ve çevre kirliliği maliyetinin düşüklüğü bakımından avantaj sağlamaktadır. Olaya Türkiye açısından bakıldığında, İstanbul, Antalya, Ankara ve İzmir şehirlerinin kongre şehri olma potansiyeline sahip olduğu görülmektedir. Özellikle İstanbul'da mevcut bulunan büyük kongre merkezleri, kongre otellerinin toplantı salonları, 4-5 yıldızlı yeterli sayı ve kalitedeki otelleri, ulaşım ve iletişim olanakları ile dünya kongre pazarından önemli bir pay alabilecek potansiyele sahiptir. Bu nedenle, Türkiye, öncelikle kongre hedef pazarını belirlemek amacı ile mevcut olanaklarını ve sorunlarını saptamak zorundadır. Diğer ülkelerin sayısal verilerinden yola çıkarak Türkiye için yapılan soyut bir modelle, yılda 450-500 kongreye ev sahipliği yapabileceği varsayılmıştır. Bu ölçüdeki bir talep karşısında ortaya çıkabilecek sektörel sorunlar Türkiye açısından değerlendirilmiştir. Sonuçta, Türkiye'nin küçük toplantılardan dev organizasyonlara kadar her türlü toplantıya evsahipliği yapabileceği görülmüştür. Türkiye'nin bu potansiyeli ie dünya kongre pazarından aldığı payı arttırabilmesi için bazı öneriler sunulabilirir. Ulusal kongre bürolarının yukarıda adı geçen şehirlerimizin her birinde kurulup, bu büro aracılığı ile pazarlamanın yapılması gerekmektedir. Diğer ülkelerle rekabette THY'nın delegelere yapacağı indirimler ile Dışişleri Bakanhğı'nın kongreyi verecek olan ülke ile iyi ilişkiler kurması avantaj sağlayacaktır. SUMMARY Congress Tourism is a sector resulting from the whole activities that are tha consequences of the meeting of various organizations. It's benefit, in terms of economy, can be regarded as providing foreing currency, creating employment, stimulating othet sectors and expanding seasonal activities. In te^ms of socio,cultural aspects it's positive effects can be seen as minimizing negative cultural effects, creating a positive image, contributing to scientific studies, building new establishment which the local citizens need, supporting cultural and art activities and because of the less environment pollution, it is more advantageous. Considering Turkey's conditions, Istanbul, Antalya, Ankara and İzmir are the cities accepted as possessing all the relevant qualifications to be a congress city. The availability of big congress centers, meeting halls of congress hotels, the adequate number and quality of 4-5 stars hotels and whit the developed transportation and communications facilities provide the potantial to get significant share from the world's congress market. Therefore, Turkey must determine it's existing possibilities and problems to specify congress target market. Setting out with this purpose, according to some numeric data of some other countries formed an abstract model for Turkey. According to this model, it supposed that Turkey can be host for 4S0-S00 congress per a year. The sectoral problems which Turkey may have are studied though such a big demand. Thus, it has been accepted that Turkey are able to be the host, from small to large organizations, for various meetings. A few propositions can be made to increase Turkey's share of the world congress market. National congress bureaus must be opened in then city, mentioned in this study and marketing efforts must be done by these bureous. A special discount made by the THY for the delegates and good relation with the country where the congress is held, by Ministry of Foreing Affairs, would provide advantage for Turkey.
Collections