Taşımalı ilköğretim ve sorunları (Çanakkale ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmanın, Çanakkale İli'nde uygulanmakta olan taşımalı ilköğretim uygulamasında ortaya çıkan sorunları belirlemek ve yetkililere çözüm önerileri sunmaktır. Araştırmaya katılanlar Çanakkale İlinden yansız örneklem yoluyla seçilen Bayramiç, Biga, Eceabat ve Lapseki ilçelerinde taşımalı ilköğretim okullarında görev yapan 18 yönetici, 76 öğretmen ve 350 veliden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama amacıyla yöneticiler, öğretmenler ve veliler için üç ayrı anket geliştirilmiştir. Verilerin analizinde yöneticiler, öğretmenler ve velilerin görüşlerini belirlemek amacıyla frekans, yüzde ve aritmetik ortalama değerleri hesaplanmıştır. Grupların görüşleri arasındaki farklılıkların belirlenmesi için varyans analizi ve LSD testi kullanılmıştır. Yönetici, öğretmen ve velilerin taşımalı ilköğretim uygulamasından oldukça memnun oldukları belirlenmiştir. Yönetici, öğretmen ve veliler taşıt sürücülerinin kılık kıyafetlerine dikkat etmedikleri görüşündedirler. Taşımalı eğitimin özellikle sekiz yıllık zorunlu eğitim yaygınlaşması ve birleştirilmiş sınıf uygulamaları azaltılmasında etkili olduğu görülmüştür. Taşımalı ilköğretim uygulaması öğrencilerin başarısını arttırma, öğrencilerin Türkçe'yi daha düzgün konuşup yazabilmeleri, sağlık hizmetinden daha çok yararlanabilmeleri ve öğrencilerin sosyalleşmesi açısından etkili olmuştur. Taşımalı ilköğretimde karşılaşılan sorunların çözümlenmesinde her grup kendisinin daha çok çaba harcadığını düşünmektedir. Taşımalı ilköğretim uygulamasında okulda öğrencilerin yemek yiyebileceği uygun bir yerin olmaması, taşımalı ilköğretim için devletin yaptığı harcamaların yetersiz kalması, taşıma araçlarının taşımaya uygun olmaması ve öğrencisi taşınan köylerde milli bayramların eski heyecanıyla kutlanamaması sorunlarıyla karşılaşılmaktadır. ABSTRACT The purpose of this study is to identify problems of student transportation in basic education and to draw policy implications to improve student bussing system. Subjects for this study consisted of 18 principals, 76 teachers and 350 parents in four randomly selected towns of Çanakkale province, including Bayramiç, Biga, Eceabat ve Lapseki. A questionnaire was developed for each group of participants; principals teachers and parents. All three questionnaires include items on demographics and student transportation. Frequencies, percentages and means were tabulated to identify problems and suggestions. In order to test differences among three groups of subjects, ONEWAY ANOVA procedure and LSD test were used. Findings indicated that all three groups of participants were pleased with implementation of student transportation. All three groups indicated problems with bus drivers. Findings demonstrated that bussing students to a central school was effective in improving student's achievement, language skills, socialization and access to health services. Problems were identified in areas of lunch services, amount of resources provided by central goverment, quality of transportation vehiches and celebration of national in villages.
Collections