İşletmelerde çatışma yönetimi ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Çatışmayı, iki veya daha fazla kişi veya grup arasında çeşitli kaynaklardan doğan anlaşmazlık olarak tanımlayabiliriz. Geleneksel örgüt kuramcılarına göre birey ve örgütün istek ve beklentilerinde benzerlik hatta ayrılık olduğunda çatışma konusuna önem verilmemiştir. Çünkü klasiklere göre çatışma yıkıcıdır ve yönetimin görevi çatışmayı ortadan kaldırmaktır. Örgüt sağlığı bakımından çatışma kötüdür ve çatışmadan uzak durulması vurgulanır. Modern yönetim yaklaşımlarına göre işletme organizasyonlarında çatışmaların varlığı kaçınılmazdır. Bunu doğal karşılamak gerekir. Günümüzde çatışmanın olmaması örgüt açısından sakıncalı görülmektedir. Çatışma olmayan örgütte ilgisizlik, durağanlık ve tekdüzelik oluşur. Kişiler ve gruplararası çatışmanın yararlı işlevleri olduğu kanısı yaygınlık kazanmıştır. Bu kanıda olan sosyologlar, psikologlar, ekonomistler ve örgüt kuramcıları vardır. Çatışmanın azı ya da çoğu işletme amaçlan açısından zararlı olmasına karşın, optimal düzeyde bir çatışma her zaman teşvik edilir. Belli bir düzeydeki çatışma, gelişim ve değişimlere neden olur. Çatışma insanları öğrenmeye sevkeder. Günümüzde işletme yöneticilerinin çatışma olayı konusunda bilgi sahibi olmaları gerekir. Çünkü aslında yöneticilik, çatışma yöneticiliğidir. Oluşacak çatışmaları işletme amaçlarına uygun yönetemeyen yöneticilerin, işletmelerde kalmaları mümkün değildir. Bu araştırmada çatışma olgusu, çatışma türleri ve çatışmanın yönetilmesi üzerinde bilgi verilmiştir. Yenice Belediyesi çalışanları üzerinde yapılan bir uygulama ile de araştırma tamamlanmıştır. SUMMARY We can define conflict as a misunderstanding between two or more people which is caused by various sources. According to traditional organization theorists; the subject of conflict wasn't taken importance when there was a similarity or even a separateness about request or expectations of an individual or an organization. Because in respect of classical opinion conflict is destructtive and the duty' of management is to abolish it. From the point of view of and organization health, conflict is bad and they emphasize to stay away from it. According to modern management approach; the existence of conflict is inevitable. We should accept this very normal. In our century, it is undesirable if there isn't any conflict in the organization. Because if only there is no conflict in an organization there will be lock of interest. Stability and monotony. It is believed that the benifit functions of conflict is important for people and groups. This subject is believed by some sociologists, psychologists, economist and organization theorists. Though less or much conflict is harmful for the aim of firm, it is encouraged at optimal level. The conflict in a normal degree causes developments and changes. It makes people learn many things. In our century it is necessary for a manager to know many things about conflict. In fact managemen is the management of conflict. It is not possible if a manager can't manage aims of the firm. There are some knowledge about consept of conflict, kinds of conflict and management of conflict in that search. This search finished with and execution about people who work in The Municipility of Yenice.
Collections