Çanakkale ili ilköğretim kurumları öğretmenlerinin sınıf yönetimindeki yeterlilikleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Araştırmaya, Çanakkale sınırları içerisindeki İlköğretim Okulları ve bu okulların ilçelere dağılımları ile, bu okullarda çalışan öğretmenlerin sayıları ve cinsiyetlerine ait istatistiki bilgiler tablo halinde gösterilmiştir. Çanakkale İlinde 188 İlköğretim Okulu ve bu okullarda göre yapan 2452 öğretmen bulunmaktadır. Bu okulların 62 adedi il ve ilçe merkezlerinde, 126 adedi köylerdedir. Çanakkale ilinde mevcut 188 ilköğretim okulunda görev yapan öğretmen sayısı 1086, köylerde görev yapan öğretmen sayısı ise 1366 olup, bunların 1005 adedi kadın, 1447 adedi erkektir. Çanakkale ilinde mevcut ilçeler, coğrafi duruma göre; karayolu güzergahında ve sahilde olan ilçeler ile,` ilçe yollan ile bağlı olan ilçeler uzak ilçe durumu olan ilçeler ve deniz ulaşımı ile bağlantılı ilçeler olarak gruplandırılmıştır. Bu gruplandırılmış olan ilçelerin her birinden tesadüfi yolla örneklem ilçeler alınmıştır. Buna göre yol güzergahı ve sahilde olan merkezden Çanakkale merkez ilçe, ile Gelibolu ilçeleri, karayolu güzergahında bulunan ilçelerden Ayvacık ve Biga ilçeleri, ilçe yolları ile bağlı ilçelerden Çan ilçesi, uzak ulaşım durumu olan Yenice ilçesi, tesadüfi yollarla belirlenmiştir. Buralarda mevcut 26 adet İlköğretim Okulundaki 150 öğretmen üzerinde `Öğretmenler için anket` 63 adet İlköğretim Kurumundaki 63 adet yönetici ve 17 İlköğretim Müfettişi olarak toplam 80 yönetici üzerinde `Yöneticiler İçin Anket` formları hazırlanarak uygulanmıştır. Yöneticisi için anket uygulanan 63 adet İlköğretim Okulunda 913 öğretmen görev yapmaktadır. Bu okulların 23 adedi merkezde, 40 adedi köylerdedir. Bunların ayrı ayrı cinsiyet gruplarına göre dağılımları, mesleki kıdem olarak durumları, mezun oldukları kurumlar bakımından, tablolar halinde gösterilmiştir. Her iki anket formu iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümler kişisel bilgilere, ikinci bölümler ise alt problemlerin cevaplanmasına yöneliktir. Her iki anket formunun ikinci bölümlerine 25 'er adet soru bulunmaktadır. Öğretmenlere yönelik olan sorular `Öğretmenlerin sınıf disiplinini nasıl sağladıklarına`,yöneticilere yönelik olan sorular ise, `Yönetici görüşlerine göre öğretmenlerin sınıf yönetimine` ilişkin sorular oluşturmaktadır. Deneklerin her bir boyutla ilgili sorulara koydukları işaretlerin, derecelerin yardımı ile kanaatler ortalaması ve standart kayması alınmıştır. Kanaat ortalaması 3.000 ve daha fazla olan grupların o boyutla ilgili görüşleri yeterli, 2.00 ve daha aşağı olanı ise yetersiz kabul edilmiştir. Araştırmaya katılanların kimlik bilgilerine ilişkin dağılımlar, frekans ve yüzde ile incelenmiş her bölümde yer alan sorulara göre, öğretmenlerin ve yöneticilerin verdikleri cevapların yeterlilikleri, aritmetik ortalama, aritmetik ortalamaların ortalaması ile test edilmiştir. Araştırmaya katılan öğretmen ve yönetici görüşleri arasında anlamlılık farkı `t` testi ile test edilmiştir. Bu değerlendirmelerin verdiği bulgular sonucu ve alt problemlere dayalı olarak; okullarda mevcut fiziki ortam ve buna bağlı şartlar, planlama-araç-kaynak temini ve uygulamalar yönünden belirli bir yetersizlik ve problem bulunamamış, ancak bu alanda alınması gereken bazı tedbirler, öneriler bölümünde açıklanmıştır. EKÎM-1998 Hasan Sebai KARAKOÇ SUMMARY in this survey the statistical information about the primary schools and their dispersion in to the towns in the borders of Çanakkale the number of the teachers in there schools and their sexes are shown on a table. There are 188 primary schools and in these schools 2452 teachers are stili warking 62 of these schools are in the city ör town centers and 126 of them are in the villages. in the city of Çanakkale 1086 teachers are in the primary schools and 1366 of them are in the villages and 1005 of these 1366 teachers are female and 1447 teachers are male. The towns in Çanakkale are grouped according to the georraphical situation. These are the ones by the hiphways and seaside, the öner connected through the town roads, far away towns and overseas ones. From this prouping the examples are taken coincidentally According to this Gelibolu and Çanakkale center are the examples of the ones on the hipyways ar seadies. Ayvacık and Biga are the examples of the ones on the hiphways. Çan is the example of ones connected through town roads Yenice is the example of far away ones. in these places `A survey far teachers` has been done on 150 teachers in 26 Primary schools. `A survey for managers` has been done on 63 managers and 17 Primary school supervisors in 63 Primary schools. in these 63 schools where `A survey far Managers` has been done 913 teachers are stili working 23 of these schools are at the city center and 20 of them are in the villages. Their sexes, their priorities their praduate schools are shown on the tables. Both survey forms consist of two parts: The fırst parts contain personal information and the second parts contain the ansvvers of senior questions.Both surveys have 25 questions in the second parts each. The questions to the teachers are about `How teachers maintain discipline in the classrooms` and the questions to the managers are about `How the managers see the teachers in Mainta? The discipline.` With the help of the marks that the teachers and managers put for the questions the avarage of satisfactions. And the standart slides are determined. The average of satisfaction is3.000, the opinion of the groups which have 3.00 ar more satisfaction is consitered as sufficien and the ones which have a satisfaction of 2.00 ar less are considered as insufficient. The dispersion of personal information are examined in terms of freavency and percentage and the adequacy of the answers which teachers and managers have given the questions in each part are tested in terms of arithmetical averages and averages of arithmetical averages. The meaningfuilness difference between the apinions of teachers and managers has been tested by `t` test. According to the results of these fındings of the survey and the senior problems, we couldn't find any insuffsciencies in managing, supping eqvipment, planning, physical sitacition and physical situational problems, but some precautions to be taken for these headlines are explained in the `Advices` past. OCTOBER-199& Hasan Sebai KARAKOÇ
Collections