Üniversite öğrencilerinin üniversite yönetimine katılma isteğiyle ilgili öğrenci, yönetici ve öğretim elemenlarının görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Türkiye'de yüksek öğretimin daha iyi yönetilmesi için çözüm arayışlarının arttığı günümüzde, yüksek öğretim kurumlarında üniversite yönetiminin öğrencilere daha iyi hizmet vermesi için, üniversite öğrencilerinin üniversite yönetimine hangi aşamada, ne düzeyde ve hangi konularda katılmaları gerektiği konusundaki yöneticiler, öğretim elemanları ile öğrencilerin görüşlerini belirlemek ve arasındaki farklılıktan tespit etmek bu araştırmanın amacıdır. Araştırmada üniversite yöneticilerinin, öğretim elemanlarının, öğrencilerin üniversite yönetimine katılıp katılmamaları gerekiyorsa, hangi konularda, hangi birimlerine ve ne biçimde katılmaları gerektiği konusundaki görüşleri araştırılmıştır. Bu araştırma Çanakkale 18 Mart, Pamukkale ve İstanbul Üniversitelerinde 1997- 1998 ders yılında okuyan (476)Lisans Öğrencisi ile 1997 - 1998 ders yılında görev yapan 50 öğretim elemanı ve 50 yöneticinin görüşleri ile sınırlıdır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır.Bu araştırmanın çalışma evreni, 1997 - 1998 öğretim yılında, Çanakkale Onsekiz Mart, İstanbul ve Pamukkale Üniversitelerinde okuyan 476 sayıda lisans öğrencileri ile bu üniversitelerde görev yapan 50 sayıda öğretim elemanı ve 50 sayıda yöneticilerden oluşmaktadır. Bu araştırmada ana bulgular olarak, Üniversite öğrencilerinin, Üniversite Yönetimine katılması konusunda, öğrenci Görüşleri, Öğretim Elemanı görüşleri ile yönetici görüşleri arasında manidar bir fark olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin %75 'i üniversite yönetimine katılmak istemektedirler. Öğretim Elemanlarının % 25 'i yöneticilerinin % 34 'ü yönetime katılmalarını istedikleri tespit edilmiştir. Bu bulgular ışığında, üniversite yöneticilerin öğrencilerin yönetime katılmamalarını istedikleri söylenebilir. Yöneticilerin ise, kararların daha uzun sürede alınacağını, kargaşa çıkabileceği, daha fazla demokrasi ışığı altında, kararların alınmasını engelleyeceğini düşündüklerinden öğrencilerin yönetime katılmalarını istemedikleri düşünülebilir. ABSTRACT Nowadays, when the new solutions have been looking for to direct the higher education in Turkey, the goal of this investigation is to fix the different opinions of the university directors, students and lecturers that in which level and subjects the university students should participate the management of the university. The opinions of the university directors and lecturers will be searched if it is necassary for the students to join the directory of the university. A scrutiny modelwas used in the research. The universe of this search is Pamukkale University (115), Istanbul Unıversıty(450), Çanakkale 18 Mart university (90) the techniques of frequency, percentage, average, variation analysis were used in the analysis of data obtained Via 576 surveys being Suitable to be assessed. Analysis were done in the SPSS statistic program by computers, and & =. 05 level was taken as basis in the tests of meaning level. It is possible to arrange some important results of the search., There is a significant diversty between universty students, directors and lecturers in the subject of joining the management of the university. It was brought to light that, sexuality servising years It is understood that, %75 of the university students, %25 of the lecturers, %34 of the directors want the university students to participate the management of the university. There is on meaning difference between the directors, students and lecturers in the way of joining the directory, are discussed to supply the students to join the management. The students want to participate the management by the students agent althaugh the lecturers and directors want the appointments to make the students join the directory. m
Collections