İlköğretim 1. kademe birinci sınıf (6-8) yaş grubu öğrencilerinin müzik dinleyerek resim yapma etkinliğinde müziğin etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada, müziğin, bir ilkokulun birinci sınıfındaki çocukların resim alanındaki çalışmalarına etkisi üzerinde durulmuştur. Araştırma, ilköğretim birinci kademe, birinci sınıf öğrenciden 1-A ve 1-B şubelerinden, deney ve kontrol grubu oluşturmak suretiyle toplam 60 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılan 1-A şubesine resim dersinde müzik dinletilmiş, 1-B sınıfına ise müzik dinletilmeden, konu sabit tutularak resim çalışması yapılmıştır. Deney grubuna, beş ayrı kasetten oluşturulan sözlü ve sözsüz çocuk şarkıları dinletilmek suretiyle, müziğin resim üzerindeki etkisi ölçülmeye çalışılmıştır. Araştırmanın, müzik kuşaklarının hazırlanmasında, uzman görüşleri alınarak, çocuğun dünyasındaki müzikler olması dikkate alınmıştır. Araştırmanın müzik kuşakları için seçilen müzik yapıtlarının, araştırmaya uygun olarak, ritmik ve melodik olmasına özen gösterilmiştir. Araştırmada ilköğretim 1. sınıf 1-A ve 1-B sınıflarında, resim dersinin uygulama süresi bir ders saati olarak alınmıştır, kırkbeş dakika ile sınırlandırılmıştır. Araştırmanın bitiminde, müzik dinletilen, deney ve kontrol gruplarının yapmış oldukları resimler toplanarak değerlendirme yapılmıştır. Uygulama sonucunda toplanan resimler, uzmanlar tarafından değerlendirilmiştir. Değerlendirmede sekiz değişken üzerinde puanlama yapılmıştır. Alınan veriler, araştırmacı tarafından 1. Resimlerin puanları, 2. Resimlerin puanları ve 3. Resimlerin puanları şeklinde gruplara ayırmak suretiyle istatistik işlemleri yapılmıştır. Müzik dinleyenlerle, müzik dinlemeyenler arasında anlamlı bir farkın olup olmadığını belirlemek için, aritmetik ortalama, standart kayma ve `t` testine başvurulmuştur. Araştırmanın sonucu olarak; müzik dinleyenlerle, müzik dinlemeyenler arasında, 1. Resimler, 2. Resimler ve 3. Resimler açısından bakıldığında 2. Resimlerde yer alan 8 değişken içerisinde 7. değişken (`Çalışmadaki Temizlik ve Düzen`) maddesinde anlamlı bir fark bulunduğu gözlenmiştir. SUMMARY In this experimental research was examined the effective of music for painting studies of the primary education school first class students. In the research, firstly, was constituted the experiment and control groups with the primary education first level 60 first class students choosed from 1-A and 1-B branch. The students in the 1-A branch listened music and the others in the 1-B branch not listened music when they painted. The students in the experiment group listened verbal and not verbal child songs constituted with 5 different cassette and thus the researcher wanted to measure if the music was effective when the students painting. When the preparing the music kinds of this research was taked expert opinions and thus was choosed the rhythmic and melodic musics taked into consideration in the world of child. In this research, the application period of the painting lesson was limit with 45 second. When the end of the research the paintings painted by the experiment and control group which listened the child music was collected and evaluated. After the application collected paintings was evaluated by the experts. In this evaluating the paintings was graded from the point of view of 8 variable. The datas was grouped first, second and third paintings and then was maked the statistical processes like arithmetical mean, standart deviation, `t` test by the researcher. At the end of this research, according to the first, second and third paintings painted by the child, was discovered the meaning full difference in the second paintings between groups about 7th variable that is the ` harmony and pureness in the painting study`.
Collections