Türk belediyeciliğinde hizmet içi eğitim ve Konya Büyükşehir Belediyesi uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Belediyeler, yerel halkın ortak ihtiyaçlarını karşılamakla yükümlü kamu kuruluşlarıdır. Ayrıca belediyeler, kentin alt ve üst yapı yatırımlarını yapmakla, ulusal kalkınma hedeflerinin gerçekleştirilmesinde çok önemli görevler yüklenmişlerdir. Ancak, ülkemizde belediye personelinin niteliklerinin çok düşük olması nedeniyle belediyelerin gerek yerel halkın ihtiyaçlarını karşılama noktasında gerekse de ulusal kalkınma hedeflerinin gerçekleştirilebilmesinde üzerine düşen görevi yerine getirebildiklerini söylemek oldukça zordur. Belediye personelinin optimal seviyede hizmet üretememesinin pek çok sebepleri bulunmaktadır. Bunların en başında çalışanlarının niteliğinin çok düşük olması gelmektedir. Çünkü, ülkemizde belediye personeli yetiştiren öğrenim kurumlan yoktur. Dolayısıyla belediyeler personel ihtiyaçlarını genel öğrenim kurumlarından sağlamaktadırlar. Genel öğrenim kurumlarından alınan personelin hizmet içi eğitiminde de süreklilik sağlanamadığından hizmetler etkili ve verimli bir şekilde yapılamamaktadır. Ayrıca, belediyelerin görev ve sorumlulukları belirlenirken hizmet verilecek kesimin toplumsal, ekonomik ve demografik özellikleri dikkate alınmamıştır. Dolayısıyla tüm belediyeler aynı görev ve sorumluluklara tabi kılınmıştır. Ancak, ülkemizde yer alan belediyelerin büyük bir bölümünü küçük belediyelerin oluşturması ve bu belediyelerin hizmetleri yerine getirebilecek maddi güçlerinin olmaması ve nitelikli personele sahip bulunmamaları hizmetlerin etkili ve verimli bir şekilde yerine getirilmesini engellemektedir. Türk Belediyeciliğinde Hizmet İçi Eğitim adlı çalışmamız üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde genel olarak hizmet içi eğitim ele alınmıştır. İkinci bölümde Türkiye'de belediye personelinin eğitimi, bazı Avrupa Ülkeleri ile karşılaştırmalı olarak incelenmiş, son bölümde ise Konya Büyükşehir Belediyesi örneğinden hareketle Türkiye'de belediye personelinin hizmet içi eğitim faaliyetleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırma sonucunda tartışmaya açık önerilerde bulunulmuştur. Municipalities are public institutions that are responsible for meeting common needs of local public. On the other hand, as undertaking the investments of substructure and superstructure, municipalities undertake substantial tasks on achieving national developmental objectives. Because of the lower level qualities of municipality staffs, it is hard to say that the municipalities are capable of achieving their tasks, either in terms of meeting the needs of local public or in terms of achieving national developmental objectives. There are many reasons for their inability of producing service at optimal level. The first one is the lower level quality of the personnel. Because, in our country, there is no specialised educational institution on developing this personnel. Thus, municipalities meet personnel needs from general educational institutions. Because of lack of continuality on in-service training (service training) for the personnel hired from general educational institutions, services can not be carried out effectively and productively. Moreover, in determining the tasks and responsibilities of municipalities, social, economic and demographic characteristics of the target groups haven't been considered. As a result of this, all the municipalities have been submitted to the same tasks and responsibilities. But, because of the major amount of the municipalities are in small size, their lack of material resources to provide service and their lack of qualitative personnel, prevent them from providing effective and productive services. Our study, named as İn-Service Training İn Turkish Municipality, consists of three parts. İn the first part, in-service training has been evaluated in general perspective. İn the second part, education of the municipal staff in Turkey has been investigated within the comparison with some of the western countries, and in the final part, in-service training activities of the municipal staffs in Turkey has been tried to put forward, based on the case study of Konya Metropolitan Municipality. At the end of the study, discussible suggestions have been presented.
Collections