Bütçe yönetiminde idari sorumluluğun dağılımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET `Bütçe Yönetiminde İdari Sorumluluğun Dağılımı` konusunda hazırlanan tez çalışmasında; bütçe uygulaması yönünden Türkiye'nin idari yapısı içinde yasama, yürütme ve yargı organlarının bütçe ile ilişkileri, bütçe uygulamasında idari sorumluluğu bulunanların kimler olduğu, bütçenin hazırlanması ve uygulanması ile ilgili sorumlu kuruluşlar ve görevleri ayrıntılı olarak açıklanmıştır. Gelir bütçesinin hazırlanması konusunda Maliye Bakanlığı Gelirler Genel Müdürlüğünün görev ve sorumlulukları, ilke ve hedefleri, vergi gelirlerini artırmak için alınması gereken tedbirlerin neler olduğu, yeni gelir kaynaklarının belirlenmesi, vergi yönetimine ilişkin ilkeler İle katma bütçe gelirlerinin durumları ele alınmıştır. Genel Muhasebe Kanunu gereğince Devlet adına gelirleri toplamaya giderleri yapmaya yetkili bulunan kişilerin kimler olduğu ve görevleri, ita amirinin görev ve sorumlulukları ile ita amirliğinin kimlere verileceği, ita amirliğinin bir başkasına devredilmesi, Genel Muhasebe Kanunu gereğince birleşemeyecek görevler ile ita amirliğinde sorumluluk üstlenme konularına yer verilmiştir. Gider bütçesinin şekli, bütçenin hazırlanmasında uyulması gereken ilke ve kurallar, belirlenen ödeneklerin ayrıntılı harcamasının planlanması, fon bütçelerinin genel bütçe içerisine alınması, bütçenin hazırlanmasından Türkiye Büyük Millet Meclisinde kabul edilip yayımlanarak yürürlüğe girmesine kadar geçen süreç içerisinde idari sorumluluğu bulunan kişi ve kurumların görevleri belirtilmiştir. Bütçenin uygulanması sırasında gelirlerin toplanması ve giderlerin yapılması konularında idari sorumlulukları bulunanların görevlerinin neler olduğu vurgulanmıştır. Bütçenin denetimi, uygulama sırasında ve uygulamadan sonra olmak üzere iki aşamada ele alınmıştır. Bütçenin uygulama sırasındaki denetimi, idari denetim, yargı denetimi ve yasama denetimi olarak incelenmiş, yargı denetimi içerisinde Sayıştay denetimine geniş yer verilmiştir. Bütçenin uygulamadan sonraki denetimi ise kesin hesap kanunları ile yasama organı tarafından yapıldığından, kesin hesap konusu açıklanmıştır. 03.11.1998 Abdülkadir KARADUMAN SUMMARY In this thesis prepared on `The Distribution of Administrative Responsibility in Budget Management` the relation ship between budget and units of legislation, justice and administration in the administrative structure of Turkey in respect of budget implementation; the people who are responsible for budget implementation and related institutions and their duties are dealt with in detail. In preparing the income budget the tasks, responsibilities, principles and zims; what the precautions are in order to increase tax income; the determination of new income sources; the principles concerning tax management and the condition of additional budget incomes are mentioned. Moreover, in the thesis the people who are authorised in collecting income, and who are authorised in making expenditures for the Government according to the General Accounting Law; the duties and responsibilities of the official authorised to sign, to whom such as authority could be given, the responsibilities and the hand over of such as an official state; the duties which are not possible to be united according to the General Accounting Law are explained. The structure of the turnover budget, the principles and rules that should be taken into consideration while preparing the budget, the planning of detailed expenditures of determined appropriations, the taking of found budgets into general budgets, and the administrative responsibilities of the people and institutions from the time up it is prepared until it is accepted at the Turkish Grand National Assembly, published and put into practice are explained. While implementing the budget the duties of the ones who have administrative responsibilities in terms of collecting in come and making expenditure are emphasised. The inspection of the budget is handled in two phases; while and after the implementation of the budget. The inspection of the budget during the implementation is examined in terms of administrative inspection, legislative inspection and justice inspection; but much is told on the inspection of the law of Account while speaks on justice inspection. As the inspection of the budget after the implementation is done by precise accounting laws and legislation units, the subject precise account is mentioned in more detail. 3.11.1998 Abdulkadir KARADUMAN
Collections