Çanakkale müzelerinin halk eğitimi ile ilgili işlevleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmanın genel amacı, Çanakkale'deki toplumsal ve kültürel öneme sahip müzelerin, mevcut durumunun ve halk eğitimi etkinliklerine ilişkin yapılan çalışmaların değerlendirmesi yapılarak; bu konuda ortaya çıkan sorunların belirlenmesi ve uygun çözüm yollarının geliştirilmesidir. Bu amacı gerçekleştirmek için Çanakkale'de hizmete açık bulunan müzelerin ziyaretçilerle ilgili istatistiksel bilgileri incelenmiş, ziyaretçilerin müzelerle ilgili tutumları incelenerek, müzelerin halk eğitimiyle ilgili yasal görev boyutu araştırılmış ve müze yöneticilerinin, müzelerde halk eğitimi etkinlikleriyle ilgili karşılaştıkları sorunlar araştırılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından literatür taraması yapılarak ve uzman kanısı alınarak hazırlanan anketler ziyaretçilere uygulanmış, ayrıca müze yönetici personeline de hazırlanan görüşme formları uygulanmıştır. Ölçeğin güvenilirliği test edilerek evrendeki tüm müzeleri ziyarete gelen 332 ziyaretçiye anket formu, 7 adet müze yönetici personeline de görüşme formu uygulanmıştır. Anket aracılığı ve görüşme formları ile elde edilen veriler frekans, yüzde, ortalama, standart sapma teknikleriyle çözümlenmiştir. Müzelerde, halk eğitimi etkinliklerinin yeterince uygulanamadığı, müzelerin ve halk eğitimi merkezlerinin işbirliği içerisinde çalışmadıkları ve planlı halk eğitimi faaliyetlerinin son derece sınırlı olduğu görülmüştür. m SUMMARY The main aim of this research is to evaluate the position of the museums which have social and cultural values in Çanakkale and the activities of public education and also to identify and to find solutions to the problems which have occurred about this case. In order to realize this aim the statistical information about the visitors from the museums which are opened to service in Çanakkale is considered. The attitudes against these museums are scrutinized and also the dimension of the museums for educating. The public is researched and the problems which the museum directors have, are investigated. In this research scanning method was used ; Literary research was done by the researcher and the comment of the expert was considered while prepearing the inquiry and later applied to the visitors and also interview forms were applied to the museum staff. The reliability of the inquiry was tested and applied to the 332 visitors who visited all the museums in the world and to the 7 museum directors. The outcomes which were found by the help of the inquiry and interview forms were analyzed by using the fireqency, percentage, average and the standard deviation technigues. It was seen after this search that the activities for educating public were not satisfactory also the museums and the public education centers had lack of cooperation lastly the planned public education activities were so limited. IV
Collections