İlköğretim I. kademe eğitim programındaki sağlık eğitiminin yeterliliği ve gerçekleştirilme düzeyi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmanın problemi; İlköğretim I. Kademe eğitim programındaki sağlık eğitiminin yeterliliğini ve gerçekleştirilme düzeyini program değerlendirme açısından belirlemektir. Bu amacı gerçekleştirmek için, öğrenci basanları ve sınıf öğretmenleri kanıları doğrultusunda ilköğretim I.kademede uygulanan sağlık eğitimi programı değerlendirilmiştir. Araştırmanın evrenini Çanakkale ili merkezindeki 15 ilköğretim okulu 1. kademe öğretmenleri ile beşinci sımf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemine 126 öğretmen ve 104 öğrenci alınmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Literatür taraması, ilgili kaynakların incelenmesi ile hazırlanan anket ve bilgi testi ile veriler toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde frekans, yüzde, ortalama, varyans analizi ve t-testi teknikleri kullanılmıştır. Analizler, bilgisayarda SPSS istatistik programında yapılmış, anlamlılık testlerinde x=.05 düzeyi esas alınmıştır. Bu çalışmanın sonuçları şöyle özetlenebilir; Öğretmenlerin, eğitim programındaki sağlık eğitiminin yeterliliğine ilişkin görüşlere katılma dereceleri x= 2.88 ile ` Oldukça Doğru ` düzeyinde çıkması, sağlık eğitimin yeterli olmadığı görüşünde olduklarını göstermektedir. Sağlık eğitiminin gerçekleştirilme düzeyini belirlemek için uygulanan bilgi testi sonucunda, sosyo ekonomik düzeyin öğrenci başarısını etkilediği ortaya çıkmıştır. ABSTRACT The aim of this research is to determine; the competency and realisation level of health education at the 1st Level of Primary Education in terms of program evaluation. In order to make real this goal, health education program conducted at the 1st Level of Primary Education has been evaluated according to students' success and class teachers' views. The population of this the research consists of Is Level teachers and fifth class students from 15 primary school that are at the centre of Çanakkale province. 126 teachers and 104 students has been included to research sample. A searching investigation model has been used at the research. By literature searching, examining related bibliographies, a questionnaire and knowledge test have been used for collecting data. In analysing collected data, frequency, percentage, mean, variance analysis and t-test techniques have been used. Analysis have been done by SPSS statistical technique on the computer. x= 0.5 level has been considered as a base for meaningfulness test. The results of this study can be summarised as follows: Teachers' agreement degree on competency of health education in education program x=2.88 `Quite True` shows their views of inadequacy of health education. According to the result of the knowledge test conducted for determining realisation level of health education, socio-economical level has impact on success of the students.
Collections